English

براساس اعلام سازمان فناروری اطاعات و ارتباطات شهرداری تهران:

۲ میلیون و ۵۰۰ هزارآپارتمان، ۸۷ درصد خانۀ تهران را تشکیل میدهد

سازمان فاوای شهرداری تهران در راستای شفاف سازی آمار مربوط به منازل مسکونی شهر تهران را منتشر کرد. بر اساس این آمار منطقه پنج دارای بیشترین و منطقه 9 دارای کمترین منازل مسکونی است.

2 میلیون و 500 هزارآپارتمان، 87 درصد خانۀ تهران را تشکیل میدهد

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری موج ، طبق آخرین داده های اطلاعات شهری که در پورتال سازمان فناروری اطاعات و ارتباطات شهرداری تهران ثبت شده، در پایتخت ایران بیش از 2 میلیون و 867 هزار منزل مسکونی وجود دارد که حدود 87 درصد این خانه‌ها، واحدهای آپارتمانی است.

در حدود 2 میلیون و 500 هزار واحد آپارتمان مسکونی و بالغ بر 360 هزار منزل مسکونی غیر‌آپارتمانی در تهران وجود دارد و جالب این که بیشتر منازل این شهر بین 51 تا 75 متر هستند، یعنی بیش از 970 هزار خانه‌ که سهمی حدود 35 درصد از کل فضای مسکونی پایتخت را به خود اختصاص داده است که 2 هزار و 454 منزل مسکونی با مساحتی بالای 500 متر نیز در تهران موجود است؛ یعنی کمتر از یک درصد کل خانه‌های شهر.

 

تراکم کمی جمعیت در مناطق مختلف شهر تهران

طبق آمار منتشر شده در پورتال سازمان فاوای شهرداری تهران، سعی در توسعه دسترسی عموم مردم به آمار و اطلاعات شهری دارد، منطقه پنج تهران دارای بیشترین منازل مسکونی در پایتخت است؛ این منطقه به تنهایی 10 درصد کل خانه‌های تهران را در خود جای داده است یعنی بیش از 270 هزار واحد مسکونی آپارتمانی و نزدیک به 10 هزار منزل غیر آپارتمانی دارد.

همچنین منطقه 9 با داشتن حدود 47 هزار آپارتمان و 9 هزار منزل مسکونی غیرآپارتمانی، کمترین تعداد منازل مسکونی این شهر را در خود جای داده است؛ به این معنا که کمتر از 2 درصد مجموع خانه‌های تهران در این منطقه وجود دارد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه