English

بطحایی در حاشیه جلسه هیات دولت:

نبودن اعتبارات دلیل استفاده از وسایل گرمایشی خطرآفرین در مدارس است /وسایل گرمایشی بسیاری از مدارس کشور غیر استاندارد است

وزیر آموزش و پرورش گفت: نبودن اعتبارات دلیل استفاده از وسایل گرمایشی خطرآفرین در مدارس است وسایل گرمایشی بسیاری از مدارس کشور غیر استاندارد است

نبودن اعتبارات دلیل استفاده از وسایل گرمایشی خطرآفرین در مدارس است /وسایل گرمایشی بسیاری از مدارس کشور غیر استاندارد است

به گزارش خبرگزاری موج،  سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به حادثه مدرسه زاهدان اظهار کرد: من به خانواده‌های داغدار این حادثه تسلیت می‌گویم. اتفاقی را که در مدرسه زاهدان افتاد  باید بیشتر بررسی کنیم، ضمن اینکه سهم قصوری  افراد هم  مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی افزود: موضوع نقص بخاری آن مدرسه از حیث اداری ابهاماتی داشت که تیم اعزامی وزارت آموزش و پرورش به سیستان و بلوچستان هنوز گزارش خود را در این خصوص ارائه نداده است.

بطحایی تأکید کرد: وسایل گرمایشی بسیاری از مدارس کشور به دلیل کافی نبودن اعتبارات، غیر استاندارد است و ما مجبوریم از وسایل گرمایشی خطرآفرین استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ما از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم در بودجه سال ۹۸، اعتباراتی را به وزارت آموزش و پرورش اختصاص دهد تا بتوانیم نهضتی برای برچیده شدن وسایل گرمایشی خطرناک شکل بدهیم در غیر این صورت نه تنها تا سال آینده بلکه تا ۷ یا ۸ سال آینده هم امکان حذف این وسایل گرمایشی را نداریم.

بطحایی با بیان اینکه این موضوع از دستور کار دولت و وزارت آموزش و پرورش خارج نمی‌شود، تصریح کرد: ما طی دو هفته گذشته جلسات متعددی برگزار کردیم تا اوراق صکوکی را که در اختیار ما قرار گرفته استفاده کنیم و به تهیه وسایل گرمایشی اختصاص دهیم اما این اعتبارات به میزانی نیست که بتوانیم همه مدارس را تجهیز کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با افرادی که در حادثه مدرسه زاهدان قصور داشتند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه