English

تقوی نژاد:

ساخت و ساز ،کلید رونق اقتصاد شهر در شرایط تحریم است

کاندیدای شهرداری تهران گفت: ساخت و ساز ،کلید رونق اقتصاد شهر در شرایط تحریم است.

ساخت و ساز ،کلید رونق اقتصاد شهر در شرایط تحریم است

به گزارش خبرگزاری موج، سید کامل تقوی نژاد، کاندیدای شهرداری تهران درخصوص برنامه هایش برای درآمدسازی  در شهرداری تهران ، اظهار داشت: ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری ها از محل منابع مالیاتی همچون عوارض ارزش افزوده، از مهمترین برنامه ها برای درآمدسازی برای شهرداری ها به شمار می رود.

وی با بیان اینکه بنده از مدافعین حقوق شهرداری ها در جریان تدوین لایحه اصلاح مالیات بر ارزش افزوده بودم و  پیشنهاد افزایش 50 درصدی منابع درآمدهای شهرداری ها از محل مالیات بر ارزش افزوده را مطرح کردم، عنوان داشت: وجود درآمدهای پایدار به مدیریت شهری این امکان را می دهد که بدون اینکه از چالش هایی همچون رکود حاکم بر بخش مسکن یا  اثرات زیست محیطی یا برخی رخدادهای طبیعی آسیب پذیر شود، بتواند هزینه های مدیریت شهری و تکمیل پروژه های نیمه تمام را تامین نماید.

تقوی نژاد با تاکید بر اینکه ساخت و ساز ،کلید رونق اقتصاد شهر در شرایط تحریم است، گفت: ساخت و ساز با شرایط فعلی مقرون به صرفه نیست و برای تامین هزینه های توسعه شهری، باید به سمت اقتصادی کردن فعالیت ها، مشارکتی کردن ساخت و ساز، ایمن کردن ساخت و ساز و بازآفرینی شهری در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری حرکت کنیم و البته در این راه، امنیت و آرامش شهری نباید فدای درآمدزایی شود.

وی همچنین ایجاد صندوق های مالی و سرمایه گذاری برای ورود شهرداری ها به بازار سرمایه و استفاده از ظرفیت‎های تامین مالی صندوق های سرمایه گذاری زمین و ساختمان، پروژه و دیگر ابزارهای مالی را از دیگر راهکارهای ایجاد درآمد برای شهرداری ها عنوان کرد  و گفت: در این زمینه قوانین کافی وجود دارد و فقط اخذ مجوزهای لازم مورد نیاز است.

کاندیدای شورای شهر تهران، پیگیری جدی مساله بدهی های دولت به شهرداری و هزینه های شهروندی دولت را بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: تهاتر بدهی های بانکی شهرداری با مطالبات شهرداری از دولت و فراهم سازی زمینه های تاسیس صندوق توسعه شهر تهران به عنوان نهاد تامین مالی مشترک دولت و شهرداری برای توسعه شهر از برنامه های پیشنهادی در این رابطه می باشد.

وی ادامه داد: به جای فروش اموال و دارایی های شهرداری به ویژه املاک باید از ظرفیت مولدسازی دارایی ها با استفاده از صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات استفاده کرد و همچنین جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به ویژه ایرانیان خارج از کشور از جمله اقدامات موثر در درآمدسازی شهرداری خواهد بود.

تقوی نژاد، کاهش هزینه ها و پایان دادن به چرخه گران اداره تهران از طریق استقرار بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد و استقرار نظام جامع فنی و اجرایی شهرداری تهران را بسیار مهم و حیاتی عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه