English

در پاسخ به موج:

اتصال ریلی تهران به اسلامشهر، پاکدشت و پردیس/۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی ساخت بیمارستان در استان تهران/تکمیل فاضلاب روستایی تا سال ۱۴۰۰

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از تکمیل فاضلاب و تصفیه خانه روستایی تا سال 1400 خبر داد و گفت: در حوزه بهداشت، شهرستانهای استان تهران در ساخت و سرانه تخت و احداث بیمارستان و درمانگاه 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند.

اتصال ریلی تهران به اسلامشهر، پاکدشت و پردیس/60 درصد پیشرفت فیزیکی ساخت بیمارستان در استان تهران/تکمیل فاضلاب روستایی تا سال 1400

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، نعمت الله ترکی در حاشیه تبیین اسناد توسعه تهران در جمع خبرنگاران در تشریح ضمانت های اجرایی برنامه ششم توسعه در استان تهران با اشاره به تامین اعتبارات مورد نظر بیان کرد: استاندار تهران از سال 96 که موضوع سند توسعه استان تهران مطرح شد در همه شهرستان ها حضور پیدا کردند و به جدیت و  قاطعیت دستور دارند همه فرمانداران و بخشدارن همپای اسناد توسعه پیگر اجرای آن باشند.

وی در توضیح مواد قانونی و مبانی اجرای سند توسعه گفت: مبنای ما الزامات قانونی است و طبق ماده 121 قانون برنامه توسعه که همه دستگاه های اجرایی مکلف به اجرای همه بندهای قانون برنامه ششم توسعه کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران همچنین در بخشی از سخنانش بیان کرد: برای اولین بار در استان تهران برش شهرستانی انجام شده تا پایان برنامه ششم توسعه راهبردها و اهداف کمی و کیفی را خوب اجرا کرده باشیم.

ترکی در خصوص منابع مالی اجرای اهداف توسعه ای نیز گفت: برای اولین بار علاوه بر منابعی که از سوی دولت تخصیص می یابد بخش های خصوصی پیشنهادهای اجرایی حول محور توسعه دارند و به شکلی آنها را هم درگیر کردیم و برای اولین بار در جداول منابع مالی همزمان برنامه ها اجرایی می شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری که مهمترین تحول در زندگی مردم با اجرای سند توسعه را جویا شد، اعلام کرد: در استان تهران 16 چالش اساسی چون محیط زیست، حمل و نقل، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش را احصاء کردیم و در سند توسعه اولویت اول که بر مبنای سند توسعه چالش ها را رفع کند، اجرا می کنیم.

اتصال ریلی تهران به اسلامشهر، پاکدشت و پردیس

رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران در رابطه با اجرای برنامه توسعه طبق زمان بندی های قانونی، اظهار کرد: در بخش های مختلف از جمله حمل و نقل عمومی و ریلی کار توسعه شروع شده به نحوی که ریل در مسیر های اسلامشهر به تهران؛ تهران – پیشوا – ورامین؛ تهران – پاکدشت – پردیس؛ و همه شهرستانهای اقماری که عرض کردم ظرف سه تا چهار سال آینده در بخش های مختلف اثرگذاری را خواهند دید به نحوی که توسعه متوازن و محرومیت زدایی در شهرستانهای استان تهران را رفع کنیم.

اخذ سرانه احداث بیمارستان برای همه شهرستان های استان تهران

ترکی در پاسخ به پرسش خبرنگار موج که میزان تحقق اهداف برنامه در مدت یکسال و نیم از اجرا را پس از شروع زمان برنامه در استان تهران جویا شد، گفت: سال 96 در شهرستانهای استان تهران فعالیت خود را آغاز کردیم و تمامی شهرستانهای استان تهران سرانه احداث بیمارستان و تخت بیمارستان در نظر گرفته شده به طوریکه تمامی شهرستان ها بالغ بر 60 درصد پیشرفت فیزیکی مراکز بهداشت و سلامت داشتند.

وی ادامه داد: در بخش تصفیه خانه های فاضلاب تمامی شهرهای استان یا در حال اتمام پروژه های تصفیه خانه هستند و با کد اعتباری گرفتند تا از سال 97 کار خود را آغاز کنند به نحوی که تا سال 1400 تمامی شهرستان ها استان دارای تصفیه خانه های آب و فاضلاب هستند.

تحقق 35 درصد برنامه های سالانه

رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران در ادامه پاسخ به خبرنگار موج، یادآور شد: در بخش امور روستایی تمامی روستاهای ما در بخش آب شرب و حتی تصفیه خانه های آب روستایی پیشرفت کردند همچنین به بالغ بر 96 درصد روستاها گازرسانی شده است و بالغ بر 35 درصد برنامه های سالانه توسعه پیشرفت داشتیم و از آنجا که برنامه عملیاتی و پروژه محور است قطعاً بدانید تا پایان برنامه ششم همه اهداف توسعه محقق می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه