English

سردار رحیمی:

بیش از۷۹۰ سارق، مال‌خر و توزیع‌کننده موادمخدر بازداشت شدند/ یک متکدی خارجی به پلیس تحویل داده نشده است

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت:طی اجرای آن سیزدهمین مرحله از طرح رعد، ۴۷۹ سارق و مال‌خر و ۲۸۷ خرده فروش موادمخدر و ۲۸ قاچاقچی دستگیر شدند.

بیش از۷۹۰ سارق، مال‌خر و توزیع‌کننده موادمخدر بازداشت شدند/ یک متکدی خارجی به پلیس تحویل داده نشده است

به گزارش خبرگزاری موج، سردار حسین رحیمی در اجرای سیزدهمین طرح رعد که با مشارکت تمام کلانتری‌های پایتخت انجام شد، گفت: همکاران من طی روزهای اخیر سیزدهمین مرحله از طرح رعد را به اجرا در آوردند که طی آن ۴۷۹ سارق و مال‌خر و ۲۸۷ خرده فروش موادمخدر و ۲۸ قاچاقچی دستگیر شدند.

وی با اشاره به دستگیری ۴۷۹ سارق و مال‌خر، گفت: ماموران با اخذ مجوز مقام قضایی به ۳۱۰ پاتوق و مخفیگاه این سارقان رفته و در عملیاتی جداگانه موفق به دستگیری ۴۷۹ مالخر و سارق شدند.

به گفته رحیمی، این سارقان در پوشش ۲۳ باند سرقت اقدام به عمل مجرمانه خود کرده و تاکنون در تحقیقات اولیه به ۶۸۵ فقره سرقت اعتراف کردند.

رییس پلیس پایتخت همچنین افزود: تا به این لحظه ۱۱۷ دستگاه خودرو و ۸۸ دستگاه موتور سیکلت و ده‌ها دوچرخه کشف و ضبط شده است. همچنین هشت قبضه سلاح جنگی، ‌یک عدد سلاح شکاری و ۴۸ عدد سلاح سرد نیز کشف شده است.

رحیمی ارزش ریالی اموال مکشوفه از سارقان را ۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات ماموران کلانتری در حوزه مواد مخدر نیز گفت: ۸۰ کیلوگرم موادمخدر ضبط شد و همچنین ۲۸۷ خرده فروش موادمخدر نیز دستگیر و ۱۵ باند که این افراد در پوشش آن فعالیت می‌کردند منهدم شد.

رییس پلیس پایتخت انهدام یک باند تهیه و توزیع شیشه و باند چهار نفره تهیه و توزیع گراس را از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه برشمرد.

به گفته رحیمی، کشف ۱۱ هزار سی‌دی غیرمجاز، مستهجن و غیراخلاقی از دیگر اقدامات این طرح بود که منجر به تشکیل ۳۹ پرونده شده است.

کشف ساختمان سه طبقه احتکار  مواد خوراکی قاچاق 

رحیمی از شناسایی ساختمان سه طبقه که به محل دپو و احتکار مواد خوراکی قاچاق تبدیل شده بود خبر داد و گفت که صاحب این ساختمان دستگیر شده است و مشخص شد که پیش از این نیز به اتهام جرایم مشابه بازداشت شده است.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا از اولویت‌های پلیس است، گفت: بیشترین اموال کشف شده، غذایی، مواد بهداشتی و ... است که ارزش ریالی آنها بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال است که در این میان ۴۶ پرونده و ۲۸ قاچاقچی دستگیر شده‌اند.

35 نفر از اخلالگران نظام اقتصادی کشور توسط پلیس بازداشت شدند

سردار رحیمی در رابطه با اخلالگران بازار سکه، ارز و خودرو گفت: 35 نفر توسط پلیس پایتخت در رابطه با این موضوع دستگیر شدند و با دستور مقامات قضایی 5 نفر آن‌ها به زندان معرفی شدند.

وی در رابطه با فعالیت دلالان و سوداگران و بر هم زنندگان نظم بازار گفت: در رابطه با اخلال نظم بازار عده‌ای اقدام به اعلام قیمت سکه، ارز و از این قبیل کالاها در بازار می‌کنند که این در حالی است که هیچ کالایی توسط این افراد فروخته نمی‌شود و فقط اعلام قیمت آن‌ها موجب التهاب نبض بازار می‌شود، به این افراد هشدار می‌دهند که این فعالیت‌ها را به دلیل ایجاد تشویش نظم بازار انجام ندهند، چرا که با نظارت دقیق بر آن‌ها پلیس عزم خود را برای برخورد با این افراد جزم کرده است و در صورت مشاهده این قبیل تخلفات برخورد جدی با آن‌ها خواهد شد.

وجود متکدیان خارجی را تایید نمی‌کنم/حتی یک متکدی خارجی تحویل پلیس نشده

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در رابطه با متکدیانی که در چهارراه‌ها و معابر شهری در حال فعالیت هستند، گفت: برخورد با متکدیان در حوزه شهرداری است. شهرداری باید جهت برخورد با متکدیان، آن‌ها را به ما معرفی کند تا در آن صورت پلیس به این موضوع ورود کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره جمع‌آوری متکدیان و اینکه گفته می‌شود که ۷۰ درصد آنها خارجی‌اند، گفت: این  موضوع را به هیچ عنوان تایید نمی‌کنم چرا که از ابتدای سال تاکنون حتی یک متکدی خارجی نیز به پلیس تحویل داده نشده است.

وی افزود: حتی اگر یک متکدی خارجی دستگیر شود طبق قانون باید به پلیس تحویل داده شود اما تاکنون اینگونه نبوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه