English

مهار آتش در بیشتر نقاط جنگل های گیلان

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: آتش در بیشتر نقاط جنگلی گیلان به غیر از شهرستان سیاهکل، مهار شد.

مهار آتش در بیشتر نقاط جنگل های گیلان

به گزارش خبرگزاری موج، مدیر کل ستاد مدیرت بحران استانداری گیلان آخرین وضعیت آتش در جنگل های گیلان را اعلام کرد.

عباس صابر افزود: عصر دیروز (شنبه) همزمان با وزش شدید باد گرم در استان، نقاط وسیعی از جنگل های استان در شهرستان های املش ، لنگرود ، سیاهکل، لاهیجان، شفت، صومعه سرا و ماسال دچار آتش شد .

حجم آتش سوزی ها در شهرستان های شفت، ماسال، سیاهکل و لاهیجان بیشتر بود

صابر با بیان اینکه حجم آتش سوزی ها در شهرستان های شفت، ماسال، سیاهکل و لاهیجان بیشتر بود، گفت: در لاهیجان 12 نقطه و در سیاهکل بیش از شش نقطه آتش سوزی داشته ایم .

وی تصریح کرد: بدلیل احتمال گسترش حریق به برخی از واحدهای مسکونی حاشیه روستاها، به آنها اعلام کردیم که منازلشان را تخلیه کنند و چندین خانوار در لاهیجان و سیاهکل این کار را انجام دادند .

آتش سوزی انبار مهمات جنگی دزفول

صابر شدت وزش باد گرم در استان طی روز گذشته را بین 40 تا 80 کیلومتر بر ساعت عنوان و بیان کرد: وزش باد شدید گرم عموماً در جلگه مرکزی و شرق گیلان اتفاق افتاد و دمای هوای برخی مناطق استان بین 10 تا 15 درجه افزایش داشت و به 35 درجه سانتیگراد رسید .

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: علت آتش سوزی ها به طور شفاف هنوز مشخص نیست اما با توجه وزش باد گرم، احتمال می رود که بدلیل بی احتیاطی گردشگران این آتش سوزی ها اتفاق افتاده باشد .

صابر از همه گردشگران خواست در جنگل ها آتش روشن نکنند و در صورت روشن کردن آتش، قبل از ترک محل، حتماً از خاموش شدن آن اطمینان یابند .

بر اساس این گزارش طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان، وزش باد گرم تا صبح امروز در استان ادامه دارد و طی بعدازظهر و شب بتدریج افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران و احتمال رعد و برق و کاهش دما پیش بینی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه