English

وزیر بهداشت:

بودجه وزارت بهداشت با آنچه به ما تعلق می گیرد زمین تا آسمان فرق می کند

وزیر بهداشت استانی شدن بودجه مستلزم این است که سازمان برنامه و بودجه به ما بگوید در سال ۹۷ چقدر به حوزه بهداشت و درمان اختصاص می دهد اگرچه همیشه بودجه ای که روی کاغذ تصویب می شود با اعتباری که به ما می دهند زمین تا آسمان فرق می کند.

بودجه وزارت بهداشت با آنچه به ما تعلق می گیرد زمین تا آسمان فرق می کند

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر بهداشت در سخنانی با اشاره به بودجه وزارت بهداشت گفت: استانی شدن بودجه مستلزم این است که سازمان برنامه و بودجه به ما بگوید در سال ۹۷ چقدر به حوزه بهداشت و درمان اختصاص می دهد اگرچه همیشه بودجه ای که روی کاغذ تصویب می شود با اعتباری که به ما می دهند زمین تا آسمان فرق می کند.

پرستارانی که در حین خدمت رسانی جان خود را از دست می دهند شهید خدمت تلقی می شوند

سیدحسن قاضی زاده هاشمی در همایش بزرگداشت روز پرستار گفت: پرستارانی که در حین خدمت رسانی جان خود را از دست می دهند شهید خدمت تلقی می شوند و امیدواریم حقوق آنها احقاق شود.

وی افزود: از شغل های پیراپزشکی نظیر پرستاری و مامایی در کشورهای توسعه یافته به کرات تقدیر می شود و بعضا برای آنها سریال نیز ساخته می شود و به این دلیل است که افرادی ازاین جنس را ترغیب کنند تا به این سمت بیایند.

در حوزه آموزش پرستاری علیرغم همه کمبودها ۱۹۳ دانشکده پرستاری مشغول به فعالیت هستند 

وزیر بهداشت گفت: در حوزه آموزش پرستاری علیرغم همه کمبودها ۱۹۳ دانشکده پرستاری مشغول به فعالیت هستند و حدود ۶۰ هزار دانشجو و اساتید نیز در حوزه پرستاری کار می کنند.

قاضی زاده هاشمی گفت: حدود ۴۰ هزار پرستار مشغول به کار هستند که بخش عمده ای از نیازها را برطرف می کنند البته مشکلات آنها از چشم ما پوشیده نیست که برخی از آنها را می توانیم حل کنیم و برخی دیگر را نمی توانیم.

بودجه وزارت بهداشت

در کلان شهرها پرداخت ها جلوتر است اما در شهرهای مرزی متاسفانه اینچنین نیست

وی ادامه داد: در کلان شهرها پرداخت ها جلوتر است اما در شهرهای مرزی متاسفانه اینچنین نیست و تا پایان سال معوقات تا شهریور ماه را پرداخت کنند و امیدواریم در سال آینده چه در قالب مصوبات مجلس و چه در قالب حمایت هایی که دولت خواهد کرد این شرایط تکرار نشود. البته حتما باید رویکرد صرفه جویی داشته باشیم تا جایی که به سلامت مردم خدشه ای وارد نشودو مردم به سختی و فقر نیفتند.

وی ادامه داد: در دوره قبل مدیرکل پرستاری به رئیس سازمان نظام پرستاری حتی اجازه بازگو کردن مشکلات را نمی داد که خب این عملکرد موفق نبود. ما اجازه ندادیم وزارت بهداشت و درمان به سیاق سیاسیون اداره شود، این وزارتخانه کاملا تخصصی است و با هر کس اعم از مسلمان و غیرمسلمان یک طور برخورد می شود و تلاش کردیم از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم و آنجایی که موفق نبودیم ازبی هنری ما بود.

نباید مسیر را اشتباه برویم زیرا مردم ما را به خوبی می بینند

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: همه ما یک تیم هستیم و نباید مسیر را اشتباه برویم زیرا مردم ما را به خوبی می بینند. باید فضا چه در سطح کلان و چه در سطح وزارتخانه طوری ایجاد شود که صنوف مختلف بتوانند مطالبات خود را بیان کنند.

وزیر بهداشت گفت: اگر دولت در سال آینده اعتبارات کافی را به ما بدهد ما اعتبار مربوط به هر استان را در حوزه بهداشت و درمان در اختیار رئیس دانشگاه آن استان می گذاریم که تا آخر سال بدون بازدهی پایین بتواند خدمات خوبی به مردمش ارائه دهد و ما هر ماه یک دوازدهم کل اعتبار را به آنها می دهیم البته ما تاکنون ۲۰۰ گادلاین فرستاده ایم اما اجرایی نشده اند و تا وقتی گروه مدیر گروه ها و پرستاران توجیه نباشند گادلاین ها اجرایی نخواهند شد.

وی ادامه داد: استانی شدن بودجه مستلزم این است که سازمان برنامه و بودجه به ما بگوید در سال ۹۷ چقدر به حوزه بهداشت و درمان اختصاص می دهد اگرچه همیشه بودجه ای که روی کاغذ تصویب می شود با اعتباری که به ما می دهند زمین تا آسمان فرق می کند.

 ۳۷ درصد از علم کشور را تولید می کنیم

وزیر بهداشت در آخر گفت: ما چهار درصد از دانشجویان کشور را داریم اما ۳۷ درصد از علم کشور را تولید می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه