English

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران:

بیش از ۷۵ درصد از اتوبوس های شهر تهران برگه معاینه فنی دارند/ ابلاغ بخشنامه خاموش کردن اتوبوس ها در توقف بالای ۵ دقیقه

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: بیش از 75 درصد از اتوبوس های فعال شهر تهران دارای برگه معاینه فنی هستند و هیچ راننده ای بدون معاینه فنی نمی توانند حکم حضور در خطوط را دریافت کند.

بیش از 75 درصد از اتوبوس های شهر تهران برگه معاینه فنی دارند/ ابلاغ بخشنامه خاموش کردن اتوبوس ها در توقف بالای 5 دقیقه

پیمان سنندجی با اشاره به برخی از اظهارات اعضای شورای شهر تهران مبنی بر تاثیر میزان آلایندگی اتوبوس های تهران در مرگ 1500 شهروند در پایتخت در گفت و گو با خبرنگار موج افزود:  حتما تمام اعضای شورای اسلامی شهر تهران به خوبی می دانند که بیش از نیمی از اتوبوس های شهر تهران به سن فرسودگی رسیده اند و باید با تلاش دولت نوسازی انجام شود.

وی  ادامه داد: همچنین نزدیک به نیمی از اتوبوس های شهر تهران گاز سوز هستند و تاثیری در آلودگی هوای پایتخت ندارند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به فعالیت 2200 اتوبوس دیزلی در شهر تهران بیان کرد: از این تعداد اتوبوس دیزلی فعال در تهران 1200 اتوبوس به سن فرسودگی رسیده اند که باید هر چه سریع تر روند نوسازی آنها پیگیری شود.

وی با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در تهران یاداور شد: ما نیز اعتقاد داریم که بابد هرچه زودتر اتوبوس هایی که به سن فرسودگی رسیده اند از رده خارج و ناوگان نوسازی شود اما برابر قوانین بالادستی دولت نیز در روند نوسازی باید به تعهدات مالی خود عمل کند این در حالی است که از سال 89 حتی یک اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران از سوی دولت اضافه نشد.

سنندجی با بیان اینکه هر ماه 76 دستگاه اتوبوس در شهر تهران به سن فرسودگی می رسند، تاکید کرد: این اعداد وارقام بحران فرسودگی را در ناوگان اتولوسرانی شهر تهران که نزدیک به 4 میلیون مسافر را در روز جابه جا می کند، نشان می دهد، اما زمانی این آمارها تاثیرگذار خواهد بود که متولیان نوسازی اتوبوس های شهر تهران نیز به تعهدات قانونی خود عمل کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه بخش از اتوبوس های شهر تهران مجهز به فیلتر جذب دوده شده اند، گفت: با این روند همچنان ادامه دارد اما نصب هر فیلتر دوده روی اتوبوس های شهر که اتفاقا فرسوده نیز هستند، برای شهرداری تهران 40 میلیون تومان هزینه در بردارد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به صدور و اجرای بخشنامه هایی با هدف کاهش آلودگی هوا در  خطوط و پایانه های اتوبوسرانی افزود: یکی دیگر از برنامه هایی که شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با هدف کاهش آلودگی هوا صادر و اجرایی کرده، خاموش کردن اتوبوس ها در پایانه ها و مبادی و  مقاصد بوده است. در حال حاضر این طرح از طریق سامانه نظارت هوشمند سازمان  رصد می شود.

به گفته وی، بر اساس این بخشنامه رانندگان موظف هستند در توقف های بالای 5 دقیقه اتوبوس را خاموش کنند و اگر از انجام این کار ممانعت کند، بلافاصله از طریق سامانه هوشمند اتوبوس مورد نظر شناسایی و طی تماس با راننده و یا مسئول پایانه این مساله گوش زد خواهد شد.

سنندجی  ادامه داد:  این بخشنامه برای تمامی اتوبوس های بخش عمومی و خصوصی لازم الاجراست و چنانچه راننده ای نسبت به آن بی اعتنا باشد به صورت آنلاین جریمه می شود.

به گفته وی، طبق بررسی هایی که انجام داده ایم بیش از 60 درصد اتوبوس ها در این دو روز خاموش بودند. این در حالی است که اجرای این طرح با توجه به فرسوده بودن ناوگان کار سخت و دشواری است و نیاز به اورهال کردن اتوبوس ها دارد، اما ما توانستیم به رغم تمامی مشکلات این طرح را در پایانه ها اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اجرای طرح پیمایش در ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران ادامه داد: یکی دیگر از کارهایی که شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران یا هدف کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت انجام داد، محاسبه میزان مصرف سوخت به صورت پیمایشی ببود.

به گفته وی؛ در این شویه چنانچه اتوبوسی در جا کار کند و مصرف سوخت زیادی داشته باشد، با توجه به رصد آنلاین اتوبوس ها سوخت اضافی به آن تعلق نمی گیرد.

پیمان سنندجی با تاکید بر اینکه  ما نیز می دانیم اتوبوس های دیزلی فرسوده هستند و باید نوسازی شوند، بیان کرد: اما واقعیت این است که باید متولیان نوسازی اتوبوس های شهر تهران نیز به تعهدات قانونی خود در این زمینه عمل کنند. شهرداری تهران به تنهایی نمی تواند ناوگان فرسوده شهر تهران را نوسازی کند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به انعقاد تفاهمنامه ای با معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری در خصوص استفاده از سوخت بیودیزل در ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران یادآور شد: در حال حاضر یکی از شرکت های بخش خصوصی به صورت پایلوت از این سوخت در ناوگان خود استفاده می کند اما تا زمانی که تولید این نوع سوخت در کشور وجود نداشته باشد، عملا نمی توان تمام ناوگان از این سوخت سبز استفاده کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه