English

رئیس شورای شهر تهران:

دوران غیبت، دوران شکوفا شدن در حوزه دینی است

رئیس شورای شهر تهران گفت: دوران غیبت، اگرچه دوران محرومیت از دسترسی مستقیم به مخزن علم امام زمان است اما دوران شکوفا شدن قدرت تحقیق وجستجو و استنباط علمی دانش پژوهان در حوزه دینی است.

دوران غیبت، دوران شکوفا شدن در حوزه دینی است

به گزارش خبرگزاری موج، محسن هاشمی در آغاز بیست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش ضمن گرامیداشت روز بسیج گفت: در آستانه شهادت امام یازدهم شیعیان، حضرت حسن بن علی ملقب به امام عسکری قرار داریم، علت نام گذاری این امام به عسکری که به زندگی ایشان در منطقه ای نظامی یا عسکر اشاره دارد، قرار گرفتن او در شرایط حصر و دشوار و تحت مراقبتهای شدید حکومت وقت در شهر سامرا که مانند منطقه ای نظامی محافظت شده بود، می باشد.

وی با بیان اینکه حضرت عسکری هم بدلیل محدودیت‌هایی شدید حکومت و هم به جهت آماده شدن شیعیان برای دوره غیبت، کمتر با انبوه مردم ارتباط مستقیم داشت وعمدتا از طریق یاران خاص وی انجام می گرفت. گفت: ‎شهادت امام حسن عسکری در سن 29 سالگی یکی از اتفاقات ناگوار تاریخ اسلام است که موجب محرومیتی بزرگ از دانش و معرفت این امام برجسته را برای بشریت فراهم آورد.

هاشمی بابیان اینکه با شهادت امام عسکری، دوران امامت محمد بن الحسن ، ملقب به حضرت مهدی(ع) که آخرین امام شیعیان می باشد آغاز می شود، گفت: حجت بن الحسن(ع) ولیعصر ، حدود 12قرن است که وظیفه هدایت انسانها را بعنوان بقیه الله برعهده دارد.

وی افزود: ‎اگرچه دوران غیبت، بدلیل عدم دسترسی مستقیم مردم به امام زمان (عج)، از نگاهی محرومیت به همراه داشته باشد، اما با توصیه اهل بیت به فعالیت علمی، اجتهاد و تفقه در دین برای پاسخ دادن به مسایل روز وحل معضلات به دوران شکوفایی فقه و علوم دینی در میان شیعیان منجر گردید و افتخارات بزرگ علمی در طی قرون متمادی توسط شیعیان وبخصوص عالمان دینی ایرانی خلق گردید.

رئیس شورای شهر تهران گفت: ‎بنابراین دوران غیبت، اگرچه دوران محرومیت از دسترسی مستقیم به مخزن علم امام زمان است اما دوران شکوفا شدن قدرت تحقیق وجستجو و استنباط علمی دانش پژوهان در حوزه دینی است تا انسانها با تفسیر روزآمد متون دینی بویژه قرآن کریم و احادیث معصومین بتوانند روایتی مستند و عقلایی از اسلام برای مواجه شدن با موضوعات روز ارائه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه