English

برنامه وزارت بهداشت در هفته آتی؛

آغاز هفته ملی دیابت

هفته ملی دیابت از فردا با شعار «دیابت و زنان: حق ما داشتن آینده ای سالم» آغاز می شود.

آغاز هفته ملی دیابت

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، 19 تا 25 آبان ماه در ایران هفته ملی دیابت است و هر یک از روزهای این هفته به یک عنوان نامگذاری شده است.
بر این اساس، جمعه 19 آبان روز «مادران محور تغذیه سالم و پیشگیری از دیابت در خانواده»، شنبه 20 آبان روز «آموزش اساس پیشگیری و درمان دیابت»، یکشنبه 21 آبان روز «دانش آموزان و دیابت»، دوشنبه 22 آبان «رسانه و دیابت»، سه شنبه 23 آبان «زنان و دیابت»، چهارشنبه 24 آبان «بارداری و دیابت» و پنجشنبه 25 آبان روز «ورزش همگانی، فعالیت بدنی و کاهش بار بیماری دیابت» نامگذاری شده است.

بیش از 50درصد مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی خبر هستند

وزارت بهداشت، پیش از این اعلام کرده است که دیابت بیماری خاموشی است که بیش از 50 درصد مبتلایان به آن از بیماری خود خبر ندارند و به همین علت تعداد افراد مبتلا به این بیماری هر روز در حال افزایش است.
چاقی و اضافه وزن، چربی خون، کم تحرکی و مصرف دخانیات مهمترین عوامل بروز دیابت است و نارسایی کلیه، نابینایی و قطع عضو از جمله مهمترین عوارض این بیماری به شمار می رود.
افرادی که قند خون ناشتای آنها بالاتر از 100 باشد، در مرحله پیش دیابت (پره دیابت) قرار دارند که باید با کنترل عوامل خطر این بیماری را پیشگیری کنند.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه