English

سردار مومنی:

۳۵۰ تن انواع مواد مخدر در کشور از ابتدای سال۹۶ کشف شده است

جانشین فرمانده ناجا تأکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 350 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف و 58 نفر از قاچاقچیان و اشرار مسلح مجروح و به هلاکت رسیدند.

350 تن انواع مواد مخدر در کشور از ابتدای سال96 کشف شده است

به گزارش خبرگزاری موج، سردار اسکندر مومنی در ملاقات با وابستگان نظامی و افسران رابط انتظامی کشورهای خارجی مستقر در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز انتظامی در قالب تشکیل پلیس‌های تخصصی از جمله مرزبانی، پلیس مبارزه با مواد مخدر، پلیس امنیت عمومی، پلیس راهنمایی و رانندگی‌، پلیس سایبری (فتا) و... اقدامات کنترلی و مراقبتی خود را در حوزه‌های مختلف انتظامی و امنیتی انجام داده که این اقدامات منجر به موفقیت‌های بی‌شماری شده است.

وی افزود: به عنوان یکی از موفقیت‌های پلیس ایران می‌توان به اقدامات موثر در مبارزه همه‌جانبه با معضل قاچاق و ترانزیت مواد مخدر به خصوص از مرزهای شرقی کشور اشاره کرد.

کشف مواد مخدر

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: قاچاق مواد مخدر امروزه به عنوان یک معضل جهانی مطرح است و بلایای ناشی از توزیع و استعمال آن باعث نگرانی بسیاری از کشورها شده است.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: بدیهی است که اقدامات یک جانبه جمهوری اسلامی ایران در مقابله با این پدیده شوم به تنهایی نمی‌تواند راهگشا باشد و نیازمند تعامل بین‌المللی است.

سردار مومنی تأکید کرد: همکاری‌های بین‌المللی و فرامرزی در عرصه مبارزه با مواد مخدر می‌تواند علاوه بر ایجاد ناامنی برای قاچاقچیان‌، باعث ایجاد یک وحدت رویه بین‌المللی برای مقابله با سودجویان و قاچاقچیان باشد.

وی تأکید کرد: مبارزه جدی‌، پایدار و مستمر با مواد مخدر در ابعاد سخت و نرم‌افزاری در حوزه بین‌الملل مستلزم هزینه کردهای هنگفت مادی و معنوی است.

این مقام عالی انتظامی خاطر نشان کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران با تحمل ظلم‌های ناشی از تحریم‌، هیچ‌گاه دست از این مسئولیت انسانی یعنی مبارزه با مواد مخدر بر نداشته و توانسته در این عرصه به نتایج و توفیقات قابل توجهی دست یابد که نتایج اقدامات ایران شامل حال همه جهان از جمله تحمیل‌کنندگان تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است.

سردار مومنی اضافه کرد: در این راستا، کنترل مبادی مرزی‌، به کارگیری ابزارهای کنترلی و تجهیزات پیشرفته در مرزهای کشور به ویژه مرزهای شرقی گوشه‌ای از اقدامات پلیس ایران است.

جانشین فرمانده ناجا تأکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 350 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف و 58 نفر از قاچاقچیان و اشرار مسلح مجروح و به هلاکت رسیدند.

پیشگیری از جرایم سایبری به عنوان راهبرد جدی دنبال شود

این مقام عالی انتظامی خاطرنشان کرد: اما مسئله دیگر ؛ موضوع حفاظت از حریم سایبری و مقابله با جرایم این حوزه است.

وی یاد آور شد: پلیس جمهوری اسلامی ایران براساس اهمیت موضوع در ساختار خود در راستای تأمین امنیت در فضای مجازی اقدام به تأسیس و عملیاتی کردن پلیس سایبری کرده، به طوری که طی سال‌های اخیر فعالیت این پلیس دستاوردهای مطلوبی داشته است.

وی تأکید کرد: پلیس ایران در راستای ارتقای احساس امنیت برای کاربران فضای مجازی اقدامات شایسته‌ای انجام داده و این رویکرد یعنی ارتقای امنیت در فضای سایبری باید رویکرد پلیس همه کشورها باشد.

وی تأکید کرد: پلیس سایبری جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا با همه پلیس‌های سایبری در واکنش سریع به جرایم سایبری و مقابله با آسیب‌های این حوزه همکاری و تعامل کند.

پیشگیری از جرایم سایبری

سردار مومنی ادامه داد: با توجه به اینکه پیشگیری از جرایم سایبری یک راهبرد مطلوب است‌، پلیس ایران می‌تواند در این راستا تجربیات خود را به سایر کشورها انتقال دهد و از تجربیات سایر کشورها نیز بهره‌مند شود.

وی اضافه کرد: توسعه سامانه هوشمند اثر انگشت و تقویت تیم‌های پلیسی‌، ایجاد بانک اطلاعاتی‌، حفاظت از اماکن دیپلماتیک، حفاظت از مرزها و گسترش تعاملات با کشورهای دیگر، حفظ نظم و کنترل جاده‌ای و ... از دیگر اقدامات پلیس ایران است.

سردار مومنی در پایان خطاب به وابستگان نظامی و افسران حاضر در نشست عنوان کرد: پلیس جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه همکاری پلیسی با پلیس سایر کشورها به خصوص مهمانان شرکت کننده در این مراسم است.

وی گفت: برگزاری چنین نشست هایی در مسیر تقویت تعامل و همکاری با سایر کشورها بسیار مثمر ثمر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی