English

معاون فرهنگی قوه قضائیه:

قوه قضائیه مظهر مبارزه با فساد است

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه مظهر مبارزه با فساد و آخرین پناه مردم است.

قوه قضائیه مظهر مبارزه با فساد است

به گزارش  خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام هادی صادقی در سخنان خود قبل از خطبه های نماز جمعه قم در مصلی قدس عنوان کرد: قوه قضائیه دارای جایگاه ویژه‌ای می‌باشد؛ چراکه مظهر مبارزه با فساد و آخرین پناه مردم است. همه وظیفه دارند این جایگاه مهم قوه قضائیه را حفظ کنند و اجازه ندهند اقتدار آن شکسته شود.

وی تصریح کرد:قوه قضائیه عزمی جدی در مبارزه با فساد دارد و در جهت تحقق اهداف خود و در راستای مبارزه با فساد تلاش می‌کند. فعالیت دستگاه قضایی بر مبنای قانونگرایی است و قوه قضائیه براساس عدالت با همه اقشار برخورد می‌کند. البته قوه قضائیه نمی‌تواند در همان ابتدا کسی را متهم کند و یا نام شخصی را بعد از متهم شدن اعلام نماید. این قوه دارای استقلال است و مبارزه با فساد در هر جایگاهی را مد نظر دارد و رهبر معظم انقلاب از این قوه حمایت‌های لازم را در تحقق عدالت و انجام رسالت خطیر مان به عمل می‌آورند.

وی ادامه داد: مسئولان دستگاه قضایی تمام تلاش خود را برای اجرای عدالت و تامین امنیت کشور به کار گرفته‌اند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به تعدد پرونده‌های قضائی گفت: تشکیل 15 میلیون پرونده قضائی در قوه قضائیه کم‌کاری برخی از بخش‌ها را در فرهنگ‌سازی در جامعه نشان می‌دهد. قوه قضائیه عهده‌دار تربیت جامعه نیست و این وظیفه بر عهده متولیان است و دستگاه‌های دیگر باید در پیشگیری از جرم و تخلف در جامعه تلاش کنند. اگر فرهنگ جامعه اعتلا یابد و مردم با رعایت حقوق دیگران آشنا شوند پرونده های قضائی نیز کاهش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امنیت مطلوبی در کشور وجود دارد و این نتیجه وحدت میان آحاد مردم و جامعه است و ما قدردان و شکرگزار چنین امنیتی هستیم. وحدت در جامعه اسلامی موجب ارتقای امنیت می‌شود هر چند حفظ وحدت به معنای محاکمه نکردن متخلفان و مجرمان نیست.

وی عنوان کرد: در روند پرونده های اجرایی به هیچ عنوان تقابلی بین وکیل و قاضی وجود ندارد و همه در جهت ممانعت از تضییع حق مردم تلاش می کنند.

صادقی در خصوص روز حقوق بشر آمریکایی نیز اظهار کرد: آمریکا جنایت‌های متعددی را در کشورهای مختلف و ایران انجام داده است. دخالت‌های آمریکا در کشورهای منطقه مشکلات زیادی را به بار آورده است، آن‌ها در خشونت‌طلبی و جنایت سرآمد هستند.

وی در پایان بیان کرد:باید در جهت توسعه امکانات قوه قضائیه گام‌هایی برداشته شود تا با استفاده از بهترین امکانات از تضییع حقوق مردم در پرونده‌های قضائی جلوگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه