English

رئیس کنگره ملی خودمراقبتی بیمار عنوان کرد

راهکارهای طلایی افزایش کیفیت زندگی بیماران

رئیس کنگره ملی و دومین جشنواره خودمراقبتی و آموزش بیمار با اشاره به راهکارهای طلایی افزایش کیفیت زندگی بیماران، گفت: توجه به موضوع خودمراقبتی و آموزش بیماران بسیار حائز اهمیت است.

راهکارهای طلایی افزایش کیفیت زندگی بیماران

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرحمان رستمیان در آستانه برگزاری پنجمین کنگره ملی و دومین جشنواره خود مراقبتی و آموزش بیمار اظهار داشت: برگزاری این کنگره سه هدف خودمراقبتی اولیه، اطلاع بیماران و مهارت آموزی آنها و تقدیر از شرکت های فعال در این زمینه است.

وی افزود: بیمار دو نوع درمان دارویی و غیر دارویی دارد که در حوزه درمان غیردارویی زمانی که فرد نسبت به بیماری خود آگاهی داشته و بداند زمانی که اقدامات مناسب را انجام دهد، وضعیتش بهتر می شود، قطعا در روند درمانش تأثیر مثبت دارد.

رئیس کنگره ملی و دومین جشنواره خودمراقبتی و آموزش بیمار با بیان اینکه سیگار در بروز بیماری هایی همچون رماتیسم، آرتروز و بیماری های التهابی و قلبی نقش دارد، گفت: با ارتقاء آگاهی مردم از این مسائل حتما می توان در جهت کاهش بیماری ها و کنترل آنها گام برداشت.

رستمیان به خلاء آموزش بیماران به ویژه در بیماری های مزمن در کشور اشاره کرد و عنوان داشت: برخی از کشورها در زمینه این آموزش ها پیشتاز بوده و به طور مثال ۶ جلسه ۲ ساعته در زمینه آموزش دیابت به بیماران ارائه می‌شود و پس از آن حتی به آنها کارت آموزشی ارائه می شود. این مسأله در برخی ادارات نیز مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه این روش مهم بسیار حائز اهمیت است، گفت: این آموزش ها هزینه خانواده و جامعه را کاهش داده و سبب کمک به بیمار و کاهش آسیب به آن می‌شود. همچنین عوارض بیماری را کاهش داده و مراجعات بستری را کمتر کرده و قطع دارو توسط بیماران به حداقل می رسد؛ از طرفی کیفیت زندگی نیز افزایش می یابد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: هرچند وزارت بهداشت در این زمینه گام هایی جهت آموزش به بیماران برداشته ولی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله های زیادی داریم و همه بخش ها اعم از خصوصی و دولتی با ورود به این حوزه اقدامات مؤثری می توانند بردارند.

پنجمین کنگره ملی و دومین جشنواره خود مراقبتی و آموزش بیمار از ۴ تا ۶ مرداد ۹۶ در مرکز همایش های مجتمع بیمارستانی امام خمینی با حضور جمع کثیری از پزشکان، اساتید، دانشجویان و بیماران برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی