English

اساسنامه گروه پژوهشی اپتوالکترونیک و نانوفوتونیک دانشگاه تربیت مدرس تصویب شد

اساسنامه گروه پژوهشی اپتوالکترونیک و نانوفوتونیک (تقاضا محور) در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس به تصویب رسید.

اساسنامه گروه پژوهشی اپتوالکترونیک و نانوفوتونیک دانشگاه تربیت مدرس تصویب شد

به گزارش خبرگزارش موج، وحید احمدی معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم و عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر در این نشست اساسنامه گروه پژوهشی اپتوالکترونیک و نانوفوتونیک (تقاضا محور) را مورد بررسی قرار داد و اظهار گکرد: بحث رشته ای و میان رشته ای و فرا رشته ای به ویژه در حوزه پژوهش و فناوری بسیار حائز اهمیت است. اپتیک و فوتونیک رشته ای است متشکل از مجموعه الکترونیک، اپتیک،‌ مهندسی شیمی،‌ مهندسی مواد،‌ مکانیک و فیزیک و به صورت یک میان رشته ای مطرح است.

وی اشاره کرد: ما پروژه های بزرگ و مهم ملی درسطح کشور داشتیم از جمله ساخت لیزرهای مخابراتی،‌ پروژه های دفاعی و صنعتی و سلول های خورشیدی نسل جدید که با توجه به این پروژه های مهم و بین رشته ای،‌ لزوم ایجاد گروه پژوهشی اپتوالکترونیک و نانوفوتونیک احساس شد .

دکتر امدی در ادامه افزود: توسعه و گسترش پژوهش در زمینه تفکر راهبردی و سیاست های کلان ملی در زمینه اپتوالکترونیک و نانو فوتونیک، زمینه سازی مناسب برای ارتقای فعالیت های پژوهشی مذکور و مرتبط، سازماندهی گروه تحقیقاتی در دانشگاه و گسترش پژوهش در افزاره های الکترونیکی و نوری ساخته شده در مقیاس فناوری نانو از جمله اهداف ایجاد این گروه پژوهشی می باشد.

معاون پژوهشی وزیر علوم تاکید کرد: بررسی و شناسایی نیازهای پژوهشی کشور در زمینه اپتوالکترونیک و نانوفوتونیک، برقراری و گسترش ارتباط میان دانشگاه و صنعت، انجام طرح های مطالعاتی و پژوهش های کاربردی در زمینه های مرتبط با اهداف گروه، برگزاری دوره های پژوهشی کوتاه مدت و برگزاری سمینارها و کنفرانس ها و همکاری با موسسات پژوهشی و آموزشی و افراد حقیقی داخل و خارج از کشور برای ارتقای کیفیت از جمله وظایف گروه پژوهشی اپتوالکترونیک و نانوفوتونیک می باشد.

در ادامه رییس دکتر محمد تقی احمدی دانشگاه تربیت مدرس نیز با توضیحاتی درباره این گروه پژوهشی گفت: این گروه پژوهشی به صورت مجازی از نظر فضای کالبدی و تشکیلاتی و به صورت تقاضا محور تشکیل می شود و کوچکترین واحد پژوهشی در دنشگاه محسوب می شود که از پژوهشکده ها کوچکتر است و بودجه و امکانات خاصی از سوی دانشگاه برای آن دیده نمی شود و هویت و شخصیت حقوقی را به محققان ارائه خواهد داد تا بتوانند در تجاری سازی کار خود و جوابگویی به مشتریان به خوبی عمل کنند.

در ادامه پس از بحث و بررسی موضوع از سوی اعضای شورا، اساسنامه گروه پژوهشی اپتوالکترونیک و نانوفوتونیک (تقاضا محور) با اکثریت آرا به تصویب رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه