English

در گفت‌وگو با موج عنوان شد

آغاز آموزش حجاج از شنبه /تکمیل ظرفیت کاروان های حج تا چند روز آینده/اجرای طرح مچ بند برای زائران ایرانی

رئیس سازمان حج و زیارت از آغاز آموزش حجاج از شنبه خبر داد و گفت: ظرفیت کاروان‌های حج طی روزهای آینده تکمیل و برنامه‌های آموزشی حجاج از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.

آغاز آموزش حجاج از شنبه /تکمیل ظرفیت کاروان های حج تا چند روز آینده/اجرای طرح مچ بند برای زائران ایرانی

حمید محمدی  در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج  از آغاز برنامه آموزشی حجاج از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: برنامه‌های آموزشی حجاج از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، در واقع آموزش‌های زائران در حوزه مسائل اجرایی و دانستنی‌های سفر و ویژگی‌های حج امسال از جمله گرمای هوا و ازدحام جمعیت که زائران با آن مواجه خواهند بود و همچنین مسائل فرهنگی کاملا مدون شده که این مسائل در جلسات آموزشی کاروان ها و همچنین همایش های متمرکز به زائران آموزش داده خواهد شد.

اجرای طرح مچ بند برای زائران ایرانی

به گفته وی، با توجه به اینکه اعمال حج در فصل گرما انجام می شود و مسیرهای رسیدن به مسجدالحرام هم طولانی‌تر از قبل شده است و همچنین با توجه به اینکه اکثر حجاج سن بالایی دارند ما مچ بندهایی را برای حجاج در نظر گرفته‌ایم که به وسیله آنها شناسایی افراد به راحتی انجام می‌شود هم چنین اگر مشکلی برای زائران پیش آمد مثلا دچار گرما زدگی شوند یا گم شوند کار امداد رسانی به راحتی انجام می‌شود.

ثبت نام دارندگان اسناد ودیعه گذاری حج تاپایان آبان ماه 85

رئیس سازمان حج و زیارت درباره ثبت نام از واجدین تشرف به حج سال جاری توضیح داد: ثبت نام نهایی کاروان‌های حج تمتع از 23 اردیبهشت به مدت 5 روز برای کسانی که ودیعه حج خود را تا مبلغ 10 میلیون تومان تکمیل کرده بودند، انجام شد و از روز 30 اردیبهشت ماه فرآیند تکمیل ظرفیت کاروان‌ها آغاز شد که دارندگان اسناد ودیعه گذاری حج تا پایان آبان ماه سال 85 می‌توانند برای نام‌نویسی در ظرفیت‌های خالی کاروان‌های حج اقدام کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه واجدین شرایط تشرف به حج سال جاری می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی در سراسر کشور یا با مراجعه به سامانه HAJ96.HAJ.IR برای نام‌نویسی در کاروان‌های حج سال جاری اقدام کنند، گفت: دارندگان اسناد اولویت دار حج تمتع هر چه سریعتر برای نام‌نویسی در کاروان‌های حج اقدام کنند.

تکمیل ظرفیت کاروان های حج تا چند روز آینده

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: استقبال زائران برای نام نویسی در کاروان‌ها رضایت بخش بوده و به نظر می‌رسد با روند جاری طی روزهای آینده ظرفیت کاروان‌های حج تکمیل شود و عملا برنامه‌های آموزشی و معاینات پزشکی حجاج آغاز شود.

 ۱۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بالاترین هزینه کاروان در حج 96

گفتنی است محمد آزاد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت نیز در گفت‌وگویی به حداقل و حداکثر هزینه تشرف به حج سالجاری اعلام کرد و گفت: مبالغ اعلام شده, هزینه تمام شده سفر است، اما با این حال با مساعدت بانک ملی مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان نیز صرفا برای ودیعه گذاران در سال های قبل، در هنگام واریز نهایی از مجموع هزینه سفر کسر می شود. به این ترتیب و با احتساب کسر مبلغ ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مساعدت بانک ملی, هزینه بالاترین درجه کاروان حدود ۱۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و پائین ترین درجه مبلغ ۹ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان است. 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سوال که آیا متقاضیان باید همه این مبلغ را پرداخت کنند، تاکید کرد: آنچه متقاضیان فراخوان شده سفر حج می پردازند مابه التفاوت هزینه نهایی مندرج در فیش ثبت نام  با کسر مبلغ یک میلیون تومان ودیعه اولیه، سود ودیعه در طول سال‌های گذشته و مبلغ ۱ میلیون ۲۰۰ هزار تومان مساعدت بانک ملی  است. 

اجرای سامانه شناسایی زائر در حج 96

تفاهم نامه همکاری میان سازمان حج و زیارت و شرکت صاایران پیرامون طراحی و تولید بومی سامانه شناسایی زائر  به امضا رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه