English

رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد

امدادرسانی به قریب ۸ هزار تن از متاثران زلزله خراسان شمالی/ بیش از ۷ هزار و ۹۰۰ تن اسکان اضطراری داده شدند

رئیس سازمان امداد و نجات از امدادرسانی به 7 هزار و 965 تن از متاثران زلزله خراسان شمالی خبر داد و افزود: امدادگران هلال احمر تا کنون 7 هزار و 953 تن از زلزله زدگان را اسکان اضطراری داده اند.

امدادرسانی به قریب 8 هزار تن از متاثران زلزله خراسان شمالی/ بیش از 7 هزار و 900 تن اسکان اضطراری داده شدند

به گرارش خبرگزاری موج، مرتضی سلیمی با بیان اینکه مناطق تحت تاثیر زلزله 5.7 ریشتری خراسان شمالی تا شعاع ٢٠ کیلومتری کانون زلزله شامل ٩٧ روستا با جمعیت 31 هزار و 150 تن بوده، افزود: بر این اساس ٣ شهرستان بجنورد، مانه و سملقان متاثر از زلزله بوده و ١٤ روستا بین ١٠ تا ٧٠ درصد آسیب، دیده و 460 تن نیز در این حادثه مصدوم شده اند.

وی با اعلام اعزام 54 تیم عملیاتی هلال‌احمر و 4 تیم آنست به منطقه زلزله زده، اظهار کرد: امدادگران هلال احمر در این حادثه 19 تن را از زیر آوار نجات داده و به 7 هزار و 965 تن امدادرسانی کرده و همچنین 7 هزار و 953 تن را نیز اسکان اضطراری دادند.

به گفته سلیمی به منظور ارائه خدمت به زلزله‌زدگان 11 تیم واکنش سریع از استان های گلستان، خراسان رضوی و سمنان و 385 نیروی عملیاتی در منطقه حاضر است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به آماده‌باش یک فروند بالگرد در خراسان شمالی، تصریح کرد: به علاوه تا کنون یک هزار و 593 دستگاه چادر به منظور اسکان هموطنان برپا و یک هزار و 730 تخته پتو و  590 تخته موکت میان متاثران از زلزله توزیع شده است.

سلیمی، اقلام امدادی توزیع شده در منطقه زلزله زده را شامل 2 هزار و 280 قوطی کنسروجات، یک هزار و 730 تخته پتو و 590 تخته موکت اعلام کرد.

وی با اشاره به به‌کارگیری 51 دستگاه خودروی عملیاتی برای خدمت‌رسانی عنوان کرد: 6 هزار و 250 کیلوگرم برنج و 6 هزار و 564 قوطی کنسرو از استان گلستان نیز برای زلزله‌زدگان ارسال شده است.

23 اردیبهشت زمین لرزه ای با قدرت 5.7 ریشتر در عمق 11 کیلومتری زمین، «پیش قلعه» شهرستان آشخانه در خراسان رضوی را لرزاند و با 21 پس‌لرزه، در روستاهای قصرقجر، لنگر، بوربور و پسر کانلو بیشترین آسیب را به همراه داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه