English

خودکفای ایران در ساخت سانتریفیوژ / کشور با کمبود واکسن رو به رو نیست

رئیس انستیتو پاستور از خودکفای ایران در ساخت سانتریفیوژ و نصب آن برای تهیه واکسن خبر داد.

خودکفای ایران در ساخت سانتریفیوژ / کشور با کمبود واکسن رو به رو نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مصطفی قانعی رییس انیستو پاستور ایران در نشست خبری پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته دولت درباره وضعیت واکسن موجود در کشور اظهار داشت: با کمبود واکسن در کشور روبه رو نیستیم، در واقع برخی از واکسن ها در سبد کشوری وجود ندارد. وی در ادامه با اشاره به اینکه واکسن هاری در کشور با کمبود رو به رو بودیم، گفت: که در حال حاضران خارج از کشور وارد می شود. در واقع برخی از کشورها ١٧واکسن و برخی دیگر تا ١۴ واکسن  می زنند که این این آمار در کشور ما ٨ واکسن است. قانعی با بیان اینکه تنها مشتری واکسن هم دولت است، گفت: هرگاه دولت واکسنی را درخواست کند تولید کنندگان وارد عمل می شوند.

*خودکفای ایران در ساخت سانتریفیوژ

وی در ادامه  درباره رونمایی از سانتریفیوژ و نصب آن برای تهیه واکسن افزود: خوشبختانه کشور ما در موقعیتی است که در ۲ بخش بیوتکنولوژی فعال است. یک بخش در تولید انبوه دارو و بخش دیگر در حوزه خالص‌سازی است. وی با اشاره به اینکه در بخش خالص‌سازی در زمینه سانتریفیوژ مشکل داشتیم. به گفته قانعی، در موضوع برجام از طریق کشورهای در حال مذاکره اعلام شده بود که اگر ایران بخواهد سانتریفیوژ بخرد باید این مسئله را به کارگروه اعلام کند و همه باید در این کارگروه رضایت دهند. رئیس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: تولید واکسن نیاز به سانتریفیوژ داشت، سال گذشته ۲ سانتریفیوژ را با همکاری سازمان انرژی اتمی در کشور تولید کردیم که یکی از آنها سانتریفیوژ اولترا و دیگری توبولار است.

وی از نصب سانتریفیوژ توبولار در انستیتو پاستور خبر داد و گفت: این سانتریفیوژها از نوع خارجی بهتر بوده و امیدواریم سانتریفیوژ اولترا نیز در بخش ساخت واکسن ویروسی به زودی نصب شود. رئیس انستیتو پاستور ایران در مورد سانترفیوژ زونال اظهار داشت: این سانتریفیوژ از نوعی بوده که تاکنون هیچ کشوری به ایران نفروخته و در کشور نیز تولید نشده بود که خوشبختانه اکنون در داخل کشور با همکاری سازمان انرژی اتمی موفق به تولید آن شده‌ایم. وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر در تهیه و تولید سانتریفیوژ جهت تهیه واکسن و خالص‌سازی آن خودکفا شده و هیچ مشکلی نداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه