English

پوشش طرح تحول سلامت برای زوج‌های نابارور از امروز / اختصاص ١٠۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح

معاون درمان وزارت بهداشت از تحت پوشش قرار گرفتن تمامی زوج های نابارور در طرح تحول سلامت از امروز خبر داد.

پوشش طرح تحول سلامت برای زوج‌های نابارور از امروز / اختصاص ١٠۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در نشست خبری صبح امروز به مناسبت هفته دولت  به زوج های ناباروری مژده داد و گفت: در حال حاضر ٢ میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد که از امروز تمامی این افراد می توانند از پوشش طرح تحول برای هزینه هابهره مند می شوند.

وی ادامه داد: ٨۵ درصد تعرفه های دولتی، خدمات ناباروری با رعایت جنبه های طبی برای این قشر اجرا خواهد شد که اکثر تشخیصی و درمانی است. به گفته معاون درمان وزیر بهداشت، در تلاشیم تا زوج های ناباور در تحت پوشش بیمه قرار گیرد اما در حال حاضر این اقدام صورت گرفت. در واقع ١٠۵ میلیارد تومان اعتبار در اجرای تحت پوشش قرار گرفتن طرح تحول سلامت در نظر گرفته شده است.

آقاجانی از توسعه خدمات درمان ناباروری برای زوج‌های نابارور خبر داد و گفت: در قالب طرح تحول نظام سلامت ۱۷ مرکز جدید ناباروری را با تمرکز بر نقاط محروم و استان‌های فاقد مرکز درمانی ناباروری که شامل شش استان یاسوج، گلستان، زاهدان، هرمزگان، شهرکرد و لرستان بودند، ایجاد می‌کنیم و در عین حال ۲۴ مرکز درمان ناباروری موجود هم در حال تجهیز داریم.

*راه اندازی یک هزارو ۸۰۰ واحد اختصاصی زایمان در سراسر کشور تا پایان سال

وی در ادامه گفت: همچنین در قالب طرح تحول نظام سلامت ۱۸۰۰ واحد اختصاصی زایمان در سراسر کشور راه اندازی می‌کنیم که تا کنون ۸۰۰ واحد یا به بهره‌برداری رسیده یا در آینده کامل می‌شود. امیدواریم همه این واحدها تا پایان سال به نتیجه برسند.

*فرسودگی ۶۵ درصد بیمارستان های کشور

آقاجانی در ادامه به فرسودگی ۶۵ درصد بیمارستان های کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه بیمارستان هایی با قدمت ١٠٠ سال در مسور وجود دارد که در راستای بهبود این طرح برنامه گسترده طرح هتلینگ اجرا کرده ایم. ۴٠٠ تخت بیمارستانی در کشور نوسازی شده است، همچنین٧٧ قلم تجهیزات هتلینگ اجرا شده است.

*اضافه شده ١۶٠٠ آمبولانس تا پایان سال

معاون درمان وزارت گفت: در راستای نوسازی ناوگان اورژانس اقدامات بسزایی اجرا شده است، در واقع بخشی از این آمبولانس ها به ناوگان امدادی اضافه شده است که مابقی ان تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

*استقرار ٧ اورژانس هوایی در کشور

آقاجانی به اورژانس هوایی اشاره کرد و اظهار داشت: به زودی شاهد استقرار ٧ اورژانس هوایی در ٧ نقطه از کشور خواهیم بود، در واقع بید گفت برای توسعه این پایگاه ها اقدامات مثبتی صورت گرفت.

*استقرار٢٠٠ موتور آمبولانس در پایتخت

وی گفت: در تلاشیم تا پایان سال ٢٠٠ واحد موتور آمبولانس در سطح پایتخت مستقر کنیم که با توجه ترافیک این کلانشهر تأثیر بسزایی در رسیدنکادر درمانی بر بالین بیمار دارد.

*ایجاد شبکه مراقبت از سرطان در کشور

آقاجانی درباره وضعیت راه‌اندازی قطب‌های سرطان در کشور گفت: با پیرتر شدن جوامع بحثسرطان هم افزایش می‌یابد و ما برای مقابله با این موضوع در دهه ۶۰ شبکه مراقبت از سرطان را طراحی کردیم و اکنون شبکه مراقبت از درمان سرطان را در سه سطح ایجاد می‌کنیم؛ به طوری که سطح اول آن که شامل ۱۳۱ مرکز است، خدمات تشخیصی و غربالگری سرطان را ارائه می‌کند و از سوی وزارت بهداشت در حال ساخت است.

وی افزود: سطح دوم مراکز سرطان خدمات تشخیصی، درمانی، بستری و سرپایی تخصصی اعم از دارویی و جراحی را ارائه می‌کند که شامل ۳۷ مرکز است و سطح سوم نیز خدمات پیشرفته فوق تخصصی را در ۱۴ مرکز ارائه خواهند داد. البته سطح دوم و سوم با مشارکت و سرمایه بخش غیردولتی ایجاد می‌شود و می‌تواند نظام ارجاع مناسبی را بین این سه سطح ایجاد کرده و دسترسی بیماران را در سراسر کشور بهبود بخشد.

*ایجاد یک هزار تخت که برای بیماران روانپزشکی

آقاجانی درباره حوزه روانپزشکی کشور گفت: متاسفانه ما در کشور شاهد افزایش بار بیماری‌های روانی هستیم و به همین دلیل یکی از تمرکزهای طرح تحول نظام سلامت بر روی خدمات روانپزشکی و به ویژه تخت‌های بستری بود.

ویدر ادامه با بیان اینکه گاهی شاهد بودیم که بیماران روانپزشکی هفته‌ها پشت درب‌های بیمارستان معطل می‌مانند، گفت: اکنون توانسته‌ایم ۱۰۰۰ تخت روانپزشکی را در بیمارستان‌های موجود اضافه کنیم و وضعیت‌مان نسبت به قبل بهتر است. در عین حال همچنان درصددیم که با تغییر کاربری برخی تخت‌ها، تخت‌های حوزه روانپزشکی را گسترش دهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه