English

ترانزیت ۱۸۲هزار خودرو به کشورهای آسیای میانه

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: سال گذشته (1402) بیش از ۱۸۲ هزار و ۵۶۵ هزار خودرو با افزایش ۱۶ درصدی از طریق بندرلنگه به کشورهای عراق و کشورهای آسیای میانه ترانزیت شد.

ترانزیت 182هزار خودرو به کشورهای آسیای میانه
به گزارش خبرگزاری موج آموزش

، مرتضی سالاری، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در تشریح عملکرد ۱۲ ماهه بنادر و دریانوردی غرب استان در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در مجموع ۱۲ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۵۷۴ تن با افزایش ۵ درصدی انواع کالا در بنادر غرب استان تخلیه و بارگیری شد.

وی بیان کرد: از این میزان ۵ میلیون و ۷۸۲ هزار و ۷۲ تن به فرآورده‌های نفتی و ۶ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۵۰۲ تن با ۱۰ درصد افزایش به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشت.
 

افزایش ۲۸ درصدی ترانزیت کالای غیرنفتی

مدیر بنادر غرب هرمزگان، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو بوده را ۴۳۶ هزار و ۳ تن اعلام کرد که افزایش ۲۸ درصدی را به‌دنبال داشته و بنادر غرب استان هرمزگان توانست در این بخش از عملیات حمل و نقلی در سطح بنادر ایران رتبه سوم را کسب کند.
 

افزایش ۱۶ درصدی ترانزیت خودرو

سالاری با بیان اینکه این بندر  قلب ترانزیت خودرو در کشور محسوب می‌شود، افزود: سال گذشته همچنین بیش از ۱۸۲ هزار و ۵۶۵ هزار خودرو با افزایش ۱۶ درصدی از طریق بندرلنگه به کشورهای عراق و کشورهای آسیای میانه ترانزیت شد.
 

صادرات بیش از ۶.۵ میلیون تن کالا

وی میزان صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی از این بنادر در سال ۱۴۰۲ را ۶ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۴۹۳ تن اعلام کرد که ۳ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۳۵ تن آن با ۸ درصد افزایش مربوط به صادرات غیرنفتی و ۳ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۴۵۸ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.
 
گفتنی است بندرلنگه به‌دلیل برخورداری از مزیت نزدیک‌ترین فاصله بنادر کشور به بنادر امارات، رتبه نخست تردد شناورها با بیش از ۳۶هزار تردد دریایی و رتبه اول ترابری مسافر بین‌المللی دریایی با بیش از ۲۰ هزار جابجایی مسافر بین بندر لنگه و کشور امارات را در بین بنادر کشور به خود اختصاص داده است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه