English

عضو کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

تعطیلی موسسه های آموزشی اثر منفی بر سیستم آموزشی کشور دارد

تعطیل شدن موسسات آموزشی مثل مرکز آزمون های سراسری گاج و تعدادی از مدارس سلام و …. به اقتصاد و اشتغالزایی کشور آسیب می‌زند و برای سیستم آموزشی نیز زیانبار است،

تعطیلی موسسه های آموزشی اثر منفی بر سیستم آموزشی کشور دارد

به گزارش خبرگزاری موج ، رییس سازمان مدارس غیردولتی پیش از این در تصمیمی خواستار تعطیلی مرکز آزمون های سراسری  گاج با بیش از ۳ هزار نیرو  شده بود و حالا عضو کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس معتقد است این مسأله به سیستم آموزشی کشور آسیب می زند . 

با آغاز سال تحصیلی با توجه به اینکه برخی مدارس غیر دولتی به بهانه هایی همچون برگزاری کلاس های توجیهی و ... هزینه های گزافی را از دانش آموزان می گیرند. در همین رابطه با عضو کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس شورای اسلامی گفتگو کردیم احمد حسین فلاحی با بیان اینکه هم اکنون مدارس دولتی امکانات کمی دارند، گفت: به همین دلیل مدارس غیر دولتی در اولویت خانواده ها برای تحصیل دانش آموزانشان قرار گرفته اند و از طرف دیگر وقتی نظارت کمی بر فعالیت این مدارس وجود داشته باشد افزایش شهریه اتفاق می افتد.او افزود: به همین دلیل در حال حاضر باید ابتدا زیرساخت های مدارس دولتی را تقویت کنیم و معلمان خوب تشویق شوند تا به مدارس دولتی مشغول شوند و همین موضوع منجر خواهد شد مدارس غیر دولتی برای اینکه دانش آموز جذب کنند قیمت شهریه ها را کاهش دهند.

عضو کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به طور قطع ضعف مدیریت سازمان مدارس غیر دولتی به تنهایی دلیل بروز مشکلات کنونی در مدارس غیر دولتی نیست، اظهار کرد: با این حال اگر تغییراتی مدیریتی نیاز باشد باید انجام شود و ما در کمیسیون و دولت باید تلاش کنیم مدارس دولتی قدرت رقابت با مدارس غیر دولتی را داشته باشند.

فلاحی با اشاره به اینکه بخشی از مدارس کشور غیر دولتی هستند از این رو قانونی که در مجلس تصویب شده باید آسیب شناسی شود، تصریح کرد: در شرایط کنونی باید سیستم آموزشی کشور به ویژه مدارس دولتی تقویت شوند و اگر مشکلات مدیریتی در مدارس غیر دولتی عمیق باشد باید تغییرات مدیریتی حتما انجام شود.

وی درباره تعطیلی موسسه های آموزشی و اثر منفی که بر سیستم آموزش کشور دارند، اظهار کرد: به طور قطع الان کیفیت آموزش و پرورش را کاهش داده ایم و به موسسه های آموزشی و ... اهاله داده ایم و باعث می شود که مدارس هم با تعطیلی این موسسه ها آسیب ببیند، از این رو باید مراقب تصمیم گیری ها عجولانه بود ،که سیستم آموزشی کشور تضعیف نشود.

وزیر آموزش و پرورش  به مدارس غیر دولتی هشدار داده بود که نباید شهریه های غیرمتعارف بگیرند و حتی مدارس متخلف را هم تهدید به لغو مجوز کرده بود و حالا سیاست تقویت سیستم آموزشی را قرار است با پالایش مدارس غیر دولتی اجرا کند. شاید یکی از مهمترین دلایل ورود وزیر آموزش و پرورش به مدارس غیر دولتی ضعف عملکرد رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش است و در حال حاضر به جای اینکه کمیته های فعال برای ارزیابی و نظارت مدارس غیر دولتی داشته باشد همه چیز را محول به خود مدارس و استان ها کرده است. با در نظر گرفتن سهم مدارس غیر دولتی از سیستم آموزشی کشور نمی توان عملکرد ضعیف احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش را نادیده گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه