English

آیلتس رو قورت بده - Eat that IELTS

پروسه مهاجرت، درست هفت خان رستم است و خان اول، شرکت در آزمون آیلتس و اخذ مدرکش است. اما، کسی که این قورباغه را قورت بدهد، بقیه مراحل را هم خیلی راحت پشت سر می گذارد.

آیلتس رو قورت بده - Eat that IELTS

به گزارش خبرگزاری موج، کتاب "قورباغه ات را قورت بده" نوشته برایان تریسی Brian Tracy را خوانده اید؟ طبق همان استراتژی می خواهیم به شما کمک کنیم چطور این آزمون سخت را که مثل خوردن قورباغه است پشت سر بگذارید.

پروسه مهاجرت، درست هفت خان رستم است و خان اول، شرکت در آزمون آیلتس و اخذ مدرکش است. اما، کسی که این قورباغه را قورت بدهد، بقیه مراحل را هم خیلی راحت پشت سر می گذارد. بیایید ببینیم چطور باید این قورباغه را قورت دهیم.

 

چرا آزمون IELTS برای ایرانیان سخت است؟

متاسفانه، سیستم آموزشی کشور بر پایه حفظیات تئوری ها بوده و کاملا از ایجاد مهارت و انجام عملی کارها بدور است به شکلی که بعد از کلی زبان خواندن، یک فارق التحصیل دیپلمه با معدل 19، نمی تواند یک سخنرانی دو دقیقه ای به انگلیسی، عربی و یا حتی فارسی داشته باشد! و یا اگر بخواهیم یک انشا بنویسد، وضعیت انشای فارسی هم مناسب نیست چه برسد به زبان های دیگر. به دنبال پروسه آموزش و پرورش، برای ورود به تحصیلات عالیه و دانشگاه، دانش آموز/جو باید در امتحان کنکور شرکت کند؛ امتحانی که بدتر از آموزش های قبلی، تماما فرمولی و تکنیکیست و هیچ فعالیت عملی ای در آن نیست! در حقیقت، محصول آموزش ایرانی، کاربردی نیست و کاملا تئوری وار است.

این درحالیست که شرکت در آزمون آیلتس، نه تنها نیازمند دانش است، بلکه آن چه که مستقیما در متقاضی ارزیابی می شود، مهارت های ارتباطی ایشان است: Reading, Writing, Listening, and Speaking.

از آنجا که دانشجویان ایرانی پیشینه مهارتی ندارند، وقتی با آزمون آیلتس رو به رو می شوند، در ابتدا دنبال حفظ کردن قالب ها، کلمات، گرامر ها و جملات هستند که پس از مدتی متوجه می شوند راهش این نیست. بعد می گویند که تکنیک ها و فرمول های میان بر کجاست؟ که با آن ها هم به جایی نمی رسند، و در مرحله آخر، بالاخره با رُخ واقعی و ماه آیلتس آشنا شده و بسته به تصمیمی که می گیرند، ممکن است بتوانند ازن قورباغه را در نهایت قورت بدهند.

وقت آن رسیده که با شناختی درست از آزمون IELTS، چاقو و چنگالتان را برای آمادگی ایلتس به دست بگیرید. با اکسیر همراه باشید.

 

برای آمادگی آیلتس چه احتیاج است؟

تحقیقات، مطالعات، و تجربیات ما در آکادمی زبان اکسیر نشان می دهد که برای موفقیت در IELTS، نیاز است در چهار حوزه زیر فعالیت آموزشی انجام شود.

یک) دانش زبان عمومی و مهارت هایش

گرامر، لغات و تلفظ انگلیسی را بعلاوه هر چهار مهارت ارتباطی زبان یعنی مهارت های گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتن را نیاز دارید. در هر سطحی که این ها را داشته باشید، معادل آن در آیلتس نمره می گیرید. ممکن است در همین حین نیاز به مطالعه برای تقویت دانش خود مستقیما تحت عنوان  لغات IELTS  یا گرامر IELTS نیز داشته باشید.

دو) استراتژی ها و تکنیک های آیلتس

برای هر مهارت نیاز به چندین استراتژی دارید و برای هر فرد استراتژی های خاصی قطعا بهتر کار می کند. پس از یادگیری استراتژی ها و تمرین فراوان، بالاخره هر فرد می تواند سبک و سیاق خود را یافته و بهترین نتیجه را در آزمونش بگیرد. معمولا متقاضیان آیلتس این استراتژی ها را با میان بر ها کنکور اشتباه می گیرند. در کنکور، به جای یک راه حل طولانی، شما از یک فرمول استفاده می کردید که خیلی سریع شما را به جواب می رساند. در آیلتس همچین چیزی نیست. شما استراتژی می چینید تا بتوانید با عملکرد درست تحت شرایط زمانی، بهترین نتیجه را بگیرید.

سه) اطلاعات عمومی، بیشتر در فضای آکادمیک

هرقدر هم که IELTS را بشناسید، دانش زبان انگلیسی تان عالی باشد، و تکنیک و مهارت پیدا کنید، بدون داشتن ایده های آیلتس در یک آزمون آکادمیک عملکرد مناسبی نخواهید داشت. تصور کنید زبان عمومی شما در سطح پیشرفته است، و تمام چهارچوب و نکات و استراتژی های رایتینگ تسک 2 آیلتس را می دانید. خُب، آیا بدون داشتن ایده در مورد GM Food، می توانید بخش چهارم لیسنینگ آیلتس را خوب درک کنید و بلافاصله جواب هم بدهید؟ می توانید ولی کسی که اطلاعات داشته باشد قطعا از شما نمره بهتری می گیرد.

چهار) هوش هیجانی  (EQ)

اگر هوش هیجانی و مدیریت عواطف و احساسات نداشته باشید، هیچ کدام از مواردی که گفته شد ارزشی ندارند. هرچقدر که زبانتان خوب باشد، IELTS را بشناسید، اطلاعات عمومی داشته باشید و استراتژی های فوق العاده ای، بدون مدیریت درست IELTS، موفقیتی را که شایسته آن هستید کسب نمی کنید.

تصور کنید که متقاضی کناری شما سر آزمون، آبریزش بینی دارد و دائما حواس شما را پرت می کند، هوا بس ناجوانمردانه سرد است، هدفون شما چند ثانیه ای قطع شده و کسی پاسخگو نیست، دسته صندلی تان راست است و شما چپ دست، و هزار مساله دیگر که باعث عصبی شدن شما می شود. فقط کافیست کمی بر خود مسلط نباشید و عصبانی یا بی اعصاب شوید. آزمون را از دست دادید!

 

خیلی مهم! آیلتس آزمایشی قبل از آزمون اصلی!

یکی از کارهایی که در پروسه آمادگی IELTS باید انجام بدهید، شرکت در چند مرحله آزمون آزمایشی آیلتس قبل از آزمون اصلی است. هرچقدر هم آماده باشید، فقط می توان از روی نتیجه ی ازمون ماک ایلتس شما گفت که آیا الان برای شرکت در آزمون اصلی آماده هستید یا خیر. پس آیلتس آزمایشی را فراموش نکنید.

 

نیاز به مشاوره درست و اصولی دارید؟

شاید اکسیر تنها مرکزی باشد که با ترکیب چندین عنصر، کیفیت آموزش را پس از دهه ها در ایران بالا برد. وقتی صداقت، کیفیت، هنر، عشق و آموزش کنار یکدیگر آمدند، آکادمی زبان اکسیر متولد شد. بعد از سال ها فعالیت آموزشی به دنبال یوتوپیای حرفه ای آموزش زبان در ایران، و قطعا پیدا نکردنش، سجاد حسینی و محمود مهرعلیان تصمیم گرفتند آن را بسازند.

اکسیر

نتیجه جریان آن تفکر آرمان گرایانه، امروز در حال خدمت به جامعه یِ نیازمندِ آموزش سیستماتیک و با کیفیت زبان است.

سخن آخر

این مقاله به قلم تیم آموزشی آکادمی زبان اکسیر به تحریر درآمده و ما، با هدف روشن گری تلاش کردیم تجربه چندین ساله مان را با شما به صورت یک گزارش به اشتراک بگذاریم تا شاید ازین به بعد کمتر شاهد این اشتباهات فاحش باشیم. اگر نیاز به زبان دارید، قطعا بهترین کار این است که به خانواده بزرگ آکادمی اکسیر  بپیوندید.

برای دریافت مشاوره، تعیین سطح آنلاین، برنامه و راهنمایی، می توانید با آکادمی زبان اکسیر در تماس باشید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه