English

در پانزدهمین اجلاس علم و فناوری جامعه، در ژاپن

وزیر علوم بر مبادلات علمی و فنی و حرفه ای با ژاپن تاکید کرد

وزیر علوم در سفر خود به ژاپن و دیدار با جمعی از استادان و کارآفرینان ایرانی مقیم ژاپن اولویت همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم را مبادلات علمی، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دانست.

وزیر علوم بر مبادلات علمی و فنی و حرفه ای با ژاپن تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری موج، منصور غلامیمنصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران هم در پانزدهمین اجلاس علم و فناوری در جامعه (sts forum) در نشست با جمعی از استادان و کارآفرینان ایرانی مقیم ژاپن گفت: اولویت همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم شامل مبادلات علمی، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی است.

غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیات همراه روز چهارشنبه 18 مهر با "هیروشی ماتسوموتو" رییس و هیات رئیسه انستیتو ملی علوم طبیعی  ژاپن (riken) ملاقات و سپس از بخش‌های مختلف این مرکز از جمله مرکز مطالعات علوم مغز و آزمایشگاه پژوهش‌های اعصاب و نمایشگاه مواد پیشرفته دیدن کردند.

انستیتو ریکن دارای ۱۰ مرکز در سراسر ژاپن، 3531 پژوهشگر، یکصد سال قدمت و با بودجه سالانه بالغ بر یک میلیارد دلار در امور تحقیقاتی در زمینه‌های فیزیک، مهندسی، شیمی، علوم کامپیوتری، زیست‌شناسی و پزشکی تحقیقات کاربردی و طرح‌های نوآورانه فعالیت می‌کند.

این انستیتو با ۵۶ کشور و منطقه همکاری داشته و میزبان ۷۸۲ پژوهشگر خارجی است.

در این دیدار  هیات وزارت علوم کشورمان با بیان دستاوردهای آموزشی، پژوهشی و فناوری داخلی و بین‌المللی کشورمان راه‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه را با طرف ژاپنی مورد بررسی قرار دادند.

 

ایجاد روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن، گسترش زبان و ادبیات فارسی در ژاپن

مرتضی رحمانی موحد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن نیز با تاکید بر اهتمام و توجه وزارت امور خارجه بر گسترش و توسعه همکاری‌های علمی میان دو کشور با استفاده از ظرفیت نخبگان ایرانی، درخواست کرد حضور هیات‌های علمی ایران در ژاپن افزایش یابد تا بطور مستمر این نشستها برگزار و بستر ارتقای همکاری‌ها و ارتباطات جامعه ایرانی علاقه‌مند فراهم شود.

همچنین برخی از حضار در جلسه به اهمیت همکاری استادان و کارآفرینان ایرانی مقیم ژاپن در کنفرانس‌های علمی داخلی، همکاری با انجمن‌های علمی کشور و ارائه نظرات برای غنی‌تر شدن برنامه‌های علمی به مناسبت نودمین سال ایجاد روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن، گسترش زبان و ادبیات فارسی، ایجاد سامانه جامع پژوهشی ایرانیان مقیم خارج از کشور و همکاری با گروه دوستی ایران و ژاپن نیز اشاره کردند.

در این دیدار برنامه‌های استفاده از خدمات آموزشی، پژوهشی و فناوری نخبگان در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد با همکاری وزارت متبوع و وزارت صنعت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین گزارشی از پروژه‌های پژوهشی با ایرانیان مقیم خارج و آمدوشد علمی آنها به کشور و اطلاع‌رسانی از موضوعات تحقیقاتی مورد نیاز کشور نیز مورد بررسی قرار گرفت.

زمینه‌هایی همچون راهنمایی پایان‌نامه‌های تحصیلی، تحقیقات مشترک، اجرای دوره‌های کوتاه‌مدت و دوره‌های مشترک تحصیلی مطرح شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه