English

اولیاء و آموزش و پرورش هدف مشترک ندارند

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان با بیان اینکه باید مقوله تربیت را برجسته کرده و هدف مشترک میان اولیاء و آموزش و پرورش ایجاد کنیم، گفت: در حال حاضر اولیاء با وزارت آموزش و پرورش هدف مشترک ندارند.

اولیاء و آموزش و پرورش هدف مشترک ندارند

به گزارش خبرگزاری موج، احمدی در دومین روز از سی‌وسومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با اشاره به ظرفیت بزرگ اولیای دانش‌آموزان و همچنین ظرفیت بزرگ آموزش و پرورش گفت: به نظر می‌رسد پیوند بین دو ظرفیت اولیاء و آموزش و پرورش جزو آرزوهایی است که امثال بنده باید به گور ببریم.

وی افزود: آنچه امروز مشارکت اولیاء و مربیان نامیده می‌شود، در داخل نهاد نیمه‌جان اولیاء و مربیان صورت می‌پذیرد که آن هم نه احساس زنده بودن می‌کند نه مردن. اگر تکلیف انجمن به یک سمت مشخص شود که یا زنده بماند یا بمیرد، تکلیف همه ما مشخص خواهد شد.

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان با بیان اینکه باید مقوله تربیت را آنچنان برجسته کنیم که بتوانیم یک هدف مشترک داشته باشیم، گفت: اکنون اولیاء با آموزش و پرورش هدف مشترک ندارند این هدف مشترک می‌تواند مقوله تربیت باشد.

احمدی افزود: تربیت به معنای تحقق همه جانبه شخصیت دانش‌آموزان در جهت اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت اسلامی است.

وی با بیان اینکه از انقلاب اسلامی به دنبال این بودیم که انسان کامل تربیت کنیم، گفت: این انسان باید به لحاظ روانی و شخصیتی در سلامت باشد. باید مشخصه‌های این انسان سالم را عینیت ببخشیم تا هدف مشترک پیدا کنیم.

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان با بیان اینکه یکی از مسائلی که در فرازهای مختلف راجع به آن صحبت می‌شود، مشکلات فرهنگی است که در میان مردم جاری است، گفت: در واقع این مشکلات محصول کار ما هستند که درباره آنها صحبت می‌شود. به عنوان مثال تحقیقاتی انجام شده و اثبات شده که ایرانیان فاقد روح جمعی هستند، یا پنهان‌کاری میان آنان زیاد ایجاد می‌شود. اگر بتوانیم در هر سال یکی از این موارد را مطرح و به عنوان یک فکر مشترک با والدین در میان بگذاریم و یک هدف معین تربیتی را معرفی کنیم، به کمک آن مشارکت حقیقی محقق می‌شود.

مرضیه گرد، رییس سازمان مدارس غیردولتی نیز در این میزگرد که با موضوع توسعه مشارکت‌ها برگزار شد، با بیان اینکه سنگ مشارکت در میان مدیران برداشته شده اما هنوز کار در بدنه کارشناسی گیر می‌کند و با اشکال مواجه است، گفت: لایحه تاسیس دائمی مدارس غیردولتی در صحن مجلس تصویب شده بود اما شورای نگهبان ایراداتی به آن وارد کرد که نمایندگان مجلس در صحن علنی ایرادات شورای نگهبان را برطرف خواهند کرد و امیدواریم این امر به سرعت پیش برود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی افزود: مدارس غیردولتی نقش خیلی خوبی در صرفه‌جویی منابع انسانی داشتند و از این محل ۹۳ هزار میلیارد ریال صرفه‌جویی شده است و برای ۲۱۹ هزار نیروی انسانی اشتغال ایجاد کرده‌ایم.

گرد به طرح خرید خدمات آموزشی نیز اشاره کرد و گفت: خرید خدمات آموزشی برای مناطق محروم، قانون دائمی است و اگر تامین اعتبارات صورت پذیرد، به مدیران مناطق اجازه می‌دهیم برای خرید خدمات در صحنه حاضر شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر