English

فضای امید را باید در دانش‌آموزان تقویت کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ناامیدی، دشمن یادگیری است و باید در دانش‌آموزان فضای امید را تقویت کنیم و گسترش دهیم.

فضای امید را باید در دانش‌آموزان تقویت کنیم

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، مهدی حاجتی در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان گیلان در لیگ علمی اظهار کرد: به طور معمول جلسات بنده با اولیا، مربیان و مشاوران بوده و کمتر چنین جلساتی با حضور دانش‌آموزان دارم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه در تلاش هستیم تا فضای رقابت و مشارکت دسته‌جمعی را در مجموعه آموزش و پرورش تعمیم دهیم، افزود: دانش‌آموزان فرصت‌های زیادی دارند و این لیگ علمی یک نوع یادگیری مشارکتی را تعمیم می‌دهد.

حاجتی با اشاره به اینکه برگزاری چنین لیگ‌هایی از گوشه‌گیری دانش‌آموزان جلوگیری می‌کند، ادامه داد: لیگ علمی فرصتی ایجاد می‌کند تا دانش‌آموز در یادگیری تمرکز داشته باشد و بهترین تصمیم‌ها را بگیرد.

وی با تصریح بر اینکه با چنین برنامه‌هایی روحیه خودباوری را در دانش‌آموزان گسترش می‌دهیم، خاطرنشان کرد: ناامیدی، دشمن یادگیری است و باید در دانش‌آموزان فضای امید را تقویت کنیم و گسترش دهیم.

حاجتی با اشاره به اینکه دانش‌آموزی می‌تواند در حوزه‌های فرهنگی موفق باشد که به آینده امیدوار و مدیریت زمان داشته باشد، یادآور شد: اگر قرار است دانش‌آموزان قله‌های افتخار را فتح کنند باید مدیریت زمان داشته باشند و قدر و منزلت زمان را بدانند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم مهارت علمی را به صورت دسته‌جمعی پیش ببریم می‌توانیم بسیار موفق شویم و بچه‌ها پیش‌خوانی داشته باشند یعنی اینکه دانش‌آموزان قبل از ورود به کلاس مطالعه کنند و ذهن آنها واضح و روشن باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان باید کیفیت مطالعه را به خوبی بشناسند، تصریح کرد: مربیان، کارگزاران و خانواده‌ها باید انرژی مثبت و خودباوری را در دانش‌آموزان تقویت کنند.

وی نقش والدین و خانواده‌ها را در تحقق این موارد بسیار مهم دانست و گفت: خانواده‌ها باید فضای آرامش را در داخل خانه‌ها فراهم کنند و به بچه‌ها انگیزه دهند.

حاجتی از مشارکت کنندگان در برگزاری لیگ علمی قدردانی کرد.

به گزارش موج، در مراسم مذکور دانش‌آموزان مدارس مختلف گیلان که موفق به اخذ مدارج اول تا سوم در نخستین لیگ علمی استان شدند مورد تجلیل قرار گرفتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر