English

کودتاچیان ضعیف عمل کردند + عکس

سرویس بین الملل - پرونده کودتای نافرجام در ترکیه و موفقیت نیروهای امنیتی و ارتش این کشور بر کودتاچیان کم شمار که به گفته یک استاد دانشگاه غیر حرفه ای بودند، همچنان از دیدگاه کارشناسان و رسانه های جهان مورد ارزیابی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از روزنامه گاردین چاپ انگلیس، کودتاچیان چندین اشتباه داشتند که مهمترین آن این بود که به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه این امکان را دادند که بتواند از مهلکه بگریزد. این روزنامه افزود: کودتاچیان رویکرد دهه ۷۰ را در این اقدام خود به کار گرفته بودند و بر این تصور بودند که با کنترل یک شبکه تلویزیونی می توانند بر کشور مسلط شوند و این در حالی است که ترکیه چندین شبکه رادیو و تلویزیونی دارد و اردوغان توانست از طریق دیگر رسانه ها با مردم ارتباط برقرار کند و آنان را به آمدند در خیابان ها فرا بخواند. این گزارش نشریه انگلیسی در شرایطی منتشر می شود که یک استاد دانشگاه های ترکیه نیز علت اصلی شکست کودتاچیان را غیر حرفه ای بودن و نبود ارتباطات لازم در محافل دولتی از مجلس و ارتش دانست.

کودتای شماری از نیروهای ارتش ترکیه علیه رئیس جمهور این کشور جمعه شب گذشته  با حضور نیروهای وفادار به دولت و مردم این کشورش به شکست انجامید و دولت آنکارا فتح الله گولن و کاخ سفید را عامل این کودتا معرفی کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه