English

اطلاعات شخصی سربازان آمریکایی به فروش می رسد

محققان یک دانشگاه در آمریکا دریافته‌اند که اطلاعات شخصی و حساس پرسنل ارتش آمریکا به صورت آنلاین با کمترین قیمت از سوی کارگزاران داده در این کشور به فروش می‌رسد.

اطلاعات شخصی سربازان آمریکایی به فروش می رسد

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس مطالعه‌ای که روز دوشنبه از سوی گروهی از محققان دانشگاه دوک منتشر شده است، اطلاعات شخصی و حساس هزاران نفر از پرسنل در حال خدمت در ارتش ایالات متحده به صورت آنلاین و بسیار ارزان از سوی کارگزاران داده به فروش می‌رسد.

برخی از این اطلاعات حساس شامل آدرس خانه و وضعیت سلامت سربازان ارتش آمریکا شده که در واقع جز اطلاعات محرمانه و مهم محسوب می‌شود.

طبق بررسی‌های انجام گرفته شده اطلاعات هر یک از سربازان ارتش آمریکا بر اساس موقعیت جغرافیایی مربوط به محل کار و محل زندگی‌شان در دسترس بوده و حتی برخی از آنها مربوط به سربازانی می‌شود که در مناطق بسیار حساس نظامی زندگی می‌کنند.

قیمت در نظر گرفته شده برای این اطلاعات تنها ۰.۱۲ دلار عنوان شده است. در این مطالعه به نگرانی‌های دیرینه مقامات امنیت ملی آمریکایی و کارشناسان خارجی اشاره شده است که به عنوان مثال، یک سرویس اطلاعاتی خارجی می‌تواند به سادگی اطلاعات مربوط به محل نگهداری و آسیب پذیری اعضای ارتش آمریکا را به سادگی با یک خرید آنلاین به دست آورد.

بخشی از نگرانی های عنوان شده به دلیل آن است که کلاهبرداران و افراد سواستفاده‌گر در داخل و خارج از کشور می‌توانند به واسطه این داده ها از خانواده های افراد نظامی باج‌گیری کرده و یا آنها را تحت تعقیب قرار دهند.

طبق بررسی محققان دانشگاه دوک، هنوز محدودیت های قانونی بسیار کمی در ایالات متحده برای خرید و فروش و انتشار چنین داده‌هایی وجود دارد.

«جاستین شرمن» یک مقام ارشد در رشته سیاست عمومی در دانشگاه دوک که در جریان این تحقیقات بوده عنوان کرده است: راه بسیار آسانی برای دسترسی به این داده ها و اطلاعات وجود دارد و فقط با هزینه ۱۲ سنت می‌توان آنها را به دست آورد.

وی عنوان کرده است: اگر تیم تحقیقاتی ما با رعایت اصول اخلاقی و پژوهشی دانشگاه با رعایت حفظ حریم خصوصی برای انجام یک مطالعه آکادمیک توانسته این کار را انجام دهد، یک دشمن خارجی خیلی آسان‌تر و در یک چشم به هم زدن می‌تواند از این داده‌ها برای هدف قرار دادن پرسنل و باج‌گیری از آنها استفاده کند.

پنتاگون و جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا مدت هاست که نگران این هستند که جاسوسان خارجی چگونه امکان دسترسی به اطلاعات شخصی آمریکایی ها را جهت سو استفاده دارند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه