English

ایران باید برجام را متوقف می کرد

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه آمریکا می خواهد با استفاده از تحریم، اهرم های قدرت جمهوری اسلامی را سلب کند گفت: ایران باید برجام را متوقف می کرد

ایران باید برجام را متوقف می کرد

به گزارش خبرگزاری موج، فواد ایزدی در گفتگو با برنامه «رویداد» از رادیو گفتگو با اشاره به اظهارات خزانه داری آمریکا مبنی بر شرایط رفع تحریم ایران، این موارد را نقض آشکار برجام دانست و گفت: طبق نامه رهبری به رئیس جمهور، ایران باید برجام را متوقف می کرد.

وی افزود: آمریکا می خواهد با استفاده از تحریم، اهرم های قدرت جمهوری اسلامی را سلب کند؛ در توافق ژنو نیز آمده بود ایران برنامه هسته ای را محدود کند تا تحریم ها لغو شود.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: امروز برجام اجرایی شده و به گفته مقامات آمریکایی ایران به همه موارد پایبند بوده ولی هنوز مشکلات کشور در حوزه تحریم ها بر طرف نشده است.

ایزدی در این راستا به عدم بازگشت پول های بلوکه شده ایران بعنوان نقض برجام اشاره کرد و افزود: کشورمان باید سال ها در دادگاه های بین المللی بدود و آخر نیز معلومنیست این پول ها باز گردد!

این استاد دانشگاه به اخلال گری آمریکا در بندهایی از برجام اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها قبل از توافق می گفتند هسته ای را به ما بدهید و ما تحریم ها را لغو می کنیم ولی امروز می گویند ایران باید رفتارش را عوض کند تا تحریم ها برداشته شود.

ایزدی تصریح کرد: این سبکِ مذاکراتی آمریکاست و اگر این مسائل نیز رفع شود، موضوعی دیگر پیدا می کنند و این بی اعتمادی به امریکا باید همچنان وجود داشته باشد.

بازگشت به پله اول هسته ای؛ به نفع ما نیست

وی گفت: از نظر اینکه می توانیم به نقطه اول بازگردیم، بله می توانیم اما سال ها طول خواهد کشید؛ رآکتور اراک سی سال طول کشید تا به نقطه مطلوب رسید و احیای آن زمانبر خواهد بود ولی امروز به نفع ما نیست که به پله اول باز گردیم.

ایزدی خاطرنشان کرد: در نامه ای که مقام معظم رهبری به رئیس جمهور نوشتند آمده اگر امریکا نقض برجام کرد، ایران باید برجام را متوقف کند ولی متاسفانه به این بند توجه نشد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: دوستان در دولت تمام موارد برجام را اجرا کردند و در شرایطی هستیم که باید امید داشته باشیم طرف مقابل به برجام عمل کند و به نفع ما نیست که به شرایط قبلی باز گردیم.

وی با انتقاد از فقدان هیچگونه عکس العمل در برابر اظهارات خزانه داری آمریکا از سوی مسوولان داخلی گفت: به این اظهارات باید پاسخ داده شود؛ امروز کشور باید در این حوزه جدی تر برخورد کند؛ در غیر اینصورت طرف مقابل این اقدامات را ادامه می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه