English

اعلام آمادگی دمشق برای مشارکت در مذاکرات سوری در ژنو

وزیر خارجه سوریه از آمادگی کشورش برای مشارکت در مذاکرات ژنو برای حل بحران این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج، رمزی عزالدین رمزی معاون استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت که ولید المعلم وزیر خارجه سوریه بر پایبندی کشورش به مشارکت در مذاکرات ژنو که قرار است اواخر ماه آگوست برگزار شود، تاکید کرده است.

این دیپلمات که به سوریه سفر کرده است، با ولیدالمعلم وزیر خارجه این کشور و فیصل المقداد معاون وی دیدار و درباره پیشنهاد دی‌میستورا برای حل بحران سوریه با آنها بحثو تبادل نظر کرد.

سفر رمزی به دمشق به دنبال تلاشهای انسانی گسترده‌ای است که روسیه و سوریه پنجشنبه گذشته در شرق حلب انجام دادند، صورت گرفته است.

همزمان با سفر رمزی به دمشق، دی میستورا نیز امروز به منظور گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

این دومین سفر دی میستورا در سال جاری به تهران است، وی ۲۴ فروردین ماه در سفر به تهران با مقامات ایرانی از جمله حسین امیرعبداللهیان معاون پیشین عربی و آفریقای وزارت امور خارجه درمورد تحولات در سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

پیش از این سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که از طریق هماهنگی با دولت سوریه سه گذرگاه انسانی دیگر به منظور کمک رسانی به غیرنظامیانی که از سوی تروریستها به گروگان گرفته شده‌اند و همچنین خروج افراد مسلحی که قصد دارند سلاحهای خود را تحویل دهند، بازگشایی شده است.

دی‌میستورا جمعه گذشته درباره آغاز عملیات روسیه و سوریه در حلب گفت که سازمان ملل متحد از هرگونه اقدامی برای کمک به غیر نظامیان در مناطق درگیری و بویژه در شرایط فعلی سوریه استقبال می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه