English

اولتیماتوم ترکیه به اتحادیه اروپا برای لغو صدور ویزا

وزیر امور خارجه ترکیه تا ماه اکتبر به اتحادیه اروپا برای لغو صدور ویزا برای شهروندان ترک زمان داده و تاکید کرد که در غیر این صورت دیگر توافق پناهندگان با اروپا را به رسمیت نمی شناسد.

به گزارش خبرگزاری موج، «مولود چاووش اغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه در بخشی از گفتگو با روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ به اتحادیه اروپا برای اجرای طرح لغو آزادی ویزا برای شهروندان ترک اولتیماتوم داده و تاکید کرد که اگر لغو صدور ویزا برای شهروندان ترک تا ماه اکتبر انجام نشود ما دیگر توافق پناهندگان با اروپا را به رسمیت نخواهیم شناخت.

وی تاکید کرد که دولت ترکیه انتظار ارائه یک تاریخ مشخص برای این منظور را از طرف اتحادیه اروپا دارد و این تاریخ می تواند شروع یا اواسط اکتبر باشد.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین تاکید کرد که توافق پناهندگان با ترکیه پیش می رود چرا که ما اقدامات بسیار جدی را از جمله در مبارزه با قاچاق انسان انجام می دهیم. اما همه این ها وابسته به لغو صدور ویزا برای شهروندان ما است که از شروط توافق پناهندگان با اروپا که در ۱۸ مارس منعقد شد می باشد. «چاووش اغلو» اطمینان داد که این اظهارات وی تهدید نیست.

لغو صدور ویزا برای شهروندان ترک قرار بود از ماه جولای برداشته شود که البته به دلیل اینکه ترکیه همه شرایط مد نظر اروپا از جمله اصلاح قانون مبارزه با تروریسم خود را برآورده نکرد به تاخیر افتاد.

«یان کلود یونکر»، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز پیش از این درباره آینده توافق پناهندگان ترکیه با اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرده و خطر شکست این توافق را بالا ارزیابی کرده بود.

«هورست زیهوفر»، نخست وزیر ایالت بایرن آلمان و رئیس حزب سوسیال مسیحی نیز درباره شکست توافق پناهندگان با ترکیه و عواقب آن ابراز نگرانی کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه