English

رئیس ستاد کل ارتش ترکیه در مقام خود ابقاء شد

ژنرال «هولوسی آکار» رئیس ستاد کل ارتش ترکیه به همراه فرماندهان نیروهای زمینی، دریایی و هوایی در سمت خود ابقاء شدند.

به گزارش خبرگزاری موج، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه پس از نشست حساس شورای عالی نظامی در روز پنج شنبه اعلام کرد که ژنرال‌ «هولوسی آکار» در سمت رئیس ستاد کل ارتش ترکیه ابقاء شد.

علاوه بر این، ژنرال «صالح زکی چولاک» فرمانده نیروی زمینی، ‌ ژنرال «عابدین اونال» فرمانده نیروی هوایی، و دریاسالار «رجب بولنت بوستان اوغلو» فرمانده نیروی دریایی در سمتهای خود ابقاء شدند.

شورای عالی نظامی ترکیه ژنرال «یاشار گولر» را به سمت فرمانده کل ژاندارمری و ژنرال «امید دوندار» را به سمت معاونت ستاد کل منصوب کرد.

گفتنی است که تصمیمات اخذ شده در نشست این شورا برای تصویب نهایی به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور تسلیم شد.

این نشست مهم و حساس شورای عالی نظامی ترکیه که به ریاست «بنعلی ایلدریم» نخست وزیر این کشور به مدت چهار ساعت در پشت درهای بسته در شهر آنکارا برگزار شد؛ ‌ از نقطه نظر مدت زمان و مکان برگزاری و همچنین تدابیر امنیتی در نوع خود بی سابقه بود.

این نشست برای نخستین بار در محل اقامت نخست وزیر ترکیه در «کاخ چانکایا» برگزار شد و افسران ارتش برای تأمین امنیت این نشست در مقابل درها ایستاده بودند.

شایان ذکر است که «فکری ایشیک» وزیر دفاع ترکیه نیز به همراه بنعلی ایلدریم برای نخستین بار در نشست این شورا شرکت می کردند. مدت زمان برگزاری این نشست از سه روز به تنها یک روز تغییر یافت و گفته می شود که ورود به فضای هوایی بالای کاخ چانکایا طی این نشست ممنوع شده بود.

شورای عالی نظامی ترکیه در این نشست علاوه بر بررسی کودتای نافرجام پانزدهم ژوئیه، به دستورکار معمول خود از جمله ارتقاء و انتصابات کارکنان نظامی پرداخت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه