English

دیدار «جان کری» با رئیس‌جمهور اوکراین

وزیر امورخارجه آمریکا که در آستانه اجلاس ناتو به اوکراین سفر کرده و با رئیس‌جمهوری این کشور دیدار کرد، بار دیگر به مسکو هشدار داد در صورت عدم پایبندی به تعهدات تحت توافق مینسک تحریم‌های ضدروسی همچنان ادامه خواهد داشت.

دیدار «جان کری» با رئیس‌جمهور اوکراین

به گزارش خبرگزاری موج، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا امروز پنج‌شنبه در سفر به اوکراین، با «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، سفر وزیر خارجه آمریکا به اوکراین در آستانه اجلاس ناتو در ورشو انجام شده است که فردا جمعه قرار است آغاز شود.

این دیدار در راستای تلاش واشنگتن برای مهار بلندپروازی‌های ادعایی «ولادیمیر پوتین» ‌ رئیس‌جمهوری روسیه برای توسعه این کشور به سمت اروپا انجام شده است.

وزیر امورخارجه آمریکا پس از اوکراین قرار است به گرجستان سفر کند. گرجستان نیز مدعی است که بخش‌هایی از این کشور را جدایی‌طلبان تحت حمایت مسکو تصاحب کرده‌اند.

مسکو تا کنون بارها و بارها اتهامات غرب مبنی بر مداخله در امور داخلی این کشورهای شرق اروپا را رده کرده است.

کری تأکید کرد: تحریم‌های ضدروسی در صورتی که مسکو به تعهدات در قبال تنش‌زدایی در دونباس و اوکراین عمل نکند همچنان باقی خواهد ماند.

وی در ادامه گفت: آمریکا آمادگی دارد تا روند اجرای توافق مینسک را در همکاری با شرکای بین‌المللی تسهیل نماید.

وزیر خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد، واشنگتن موضوع رفع ناآرامی‌ها در منطقه دونباس را در نشست ناتو در ورشو با شرکای خود به بحثو گفت‌وگو خواهد گذاشت.

رئیس‌جمهوری اوکراین نیز در این رابطه تأکید کرد: سران ۵ کشور به علاوه اوکراین قرار است در حاشیه اجلاس ناتو دیدار و درباره تحولات اوکراین گفت‌وگو کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی