English

درخواست نمایندگان آمریکا برای آزادی آمریکایی‌های زندانی در ایران

نمایندگان هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا با معرفی قطعنامه‌ای خواستار آزادی آمریکایی زندانی در ایران هستند.

به گزارش خبرگزاری موج؛ قانونگذاران هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات با گذشت نزدیک به یک سال بعد از امضای توافق هسته‌ای بین ایران و گروه ۱ + ۵ خواستار آزادی آمریکایی‌های بازداشت‌شده در ایران شده‌اند.

چند منبع آگاه به «پولیتیکو» گفته‌اند «اد رویس»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد روز چهارشنبه قطعنامه‌ای را معرفی کند که خواستار آزادی «سیامک نمازی» و پدرش از زندان است. همکار اصلی «رویس» در این قطعنامه، «گری کونولی» است.

«کونولی» که پیش‌نویس این قطعنامه را مطالعه کرده به پولیتیکو گفت که این قطعنامه «رئیس‌جمهور آمریکا را تشویق می‌کند در صورت عدم آزادی سیامک و باقر نمازی، اقدامات مناسبی علیه دولت جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کند.»

«کونولی» که از حامیان «برجام» یا توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱ + ۵ است این قطعنامه را در اختیار پولیتیکو قرار نداده اما گفته که این قطعنامه از حمایت قانونگذاران هر دو حزب آمریکا برخوردار است.

مطابق ادعای رسانه‌های غربی، نمازی ۴۴ ساله اواسط ماه اکتبر سال گذشته(مهر ماه) برای «شرکت در یک مراسم تشییع جنازه» به ایران سفر کرده و هنگام خروج از کشور بازداشت شده است.

«پولیتیکو»، سیامک نمازی را از افراد دارای ارتباط با برخی مقام‌های آمریکایی توصیف کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه