English

نخست وزیر ارمنستان استعفا داد

بعد از ماه‌ها تنش سیاسی در ارمنستان، نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور به منظور هموار کردن برگزاری انتخابات پیش از موعد در تاریخ 30 خرداد، امروز یکشنبه از منصب خود استعفا داد.

نخست وزیر ارمنستان استعفا داد

به گزارش خبرگزاری موج، نیکول پاشینیان به منظور برگزاری انتخابات پیش از موعد در ارمنستان از منصب نخست وزیری این کشور استعفا داد.

«رادیو جمهوری ارمنستان» روز یکشنبه (امروز) خبر داد، نیکول پاشینیان در یک سخنرانی عمومی برای مردم این کشور اعلام کرد که برای برگزاری انتخابات پیش از موعد در ارمنستان، از منصب خود استعفا می‌دهد.

بنا بر گزارش این رسانه ارمنستانی، نیکول پاشینیان همچنان وظایف خودش به عنوان رئیس کابینه این کشور را انجام خواهد داد.

پاشینیان درباره استعفای خود اعلام کرد: «انتخابات پارلمانی تنها در صورتی امکانپذیر است که نخست وزیر استعفا دهد و مجمع ملی دو بار در انتخاب نخست وزیر ناکام مانده است. با توجه به قانون، پارلمان منحل و انتخابات پیش از موعد برگزار می‌شود».

طبق این گزارش، پاشینیان برای برگزاری انتخابات در تاریخ ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) به منظور تبعیت از قوانین ارمنستان برای دومین بار نامزد منصب نخست وزیری خواهد شد.

اعلام استعفای پاشینیان برای برگزاری انتخابات پیش از موعد در شرایطی انجام شده که طی ماه‌های اخیر و به دنبال پایان جنگ بر سر منطقه قره باغ کوهستانی، ارمنستان شاهد ماه‌های پر تنشی بوده است.

بیستم آذرماه سال ۱۳۹۹ بود که نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان با میانجیگری ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه توافقی برای اتمام جنگ بر سر قره باغ کوهستانی را امضا کردند.

پاشینیان در بیانیه‌ای در این باره گفته بود: «توافقنامه‌ای را با رئیس‌جمهور روسیه و آذربایجان برای پایان دادن به جنگ در قره‌باغ امضا کردم...تصمیمی گرفتم که برای همه‌مان سخت است. آتش‌بس، برای مردم ما و خود من بسیار دردناک است».

بلافاصله بعد از رسانه ای شدن امضای این توافق سه جانبه، فضای سیاسی در ارمنستان متشنج شد و معترضان علیه پاشینیان تظاهرات کردند و خواستار استعفای او شدند.

از زمان امضای توافق پایان جنگ در قره باغ کوهستانی، احزاب اپوزیسیون و حتی رئیس جمهور این کشور ضمن انتقاد از پاشینیان، استعفای او را خواستار شدند اما او ضمن رد این فشارها برگزاری انتخابات را پیشنهاد داد و امروز یکشنبه برای برگزاری انتخابات پیش از موعد، از منصب نخست وزیری استعفا داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی