English

لیبی به دنبال جلب حمایت روسیه است

سفیر روسیه در لیبی از قصد همه طرف های درگیر در لیبی برای جلب حمایت و کمک های کشورش خبر داد.

لیبی به دنبال جلب حمایت روسیه است

به گزارش خبرگزاری موج؛ به نقل از اسپوتنیک، سفیر روسیه در لیبی از تلاش مقامات طرف های مختلف این کشور برای جلب حمایت مسکو خبر داد.

بر اساس این گزارش، «ایوان مولوتکوف» ضمن اعلام این خبر و با اشاره به اختلافات موجود میان دولت طرابلس و پارلمان طبرق گفت: معتقدیم که پارلمان طبرق، تنها ارگان قانونگذار این کشور است که از طریق قانونی انتخاب شده است. دولت «فائز سراج» در دسامبر سال گذشته در شهر مراکشی صخیرات روی کار کامد. آنجا، توافقنامه سیاسی به امضا رسید و شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز با صدور اعلامیه ای آنرا تصدیق کرد. از این رو ما معتقدیم که(تنها) این دولت در اصل قانونی است.

وی افزود: در توافقنامه «صخیرات»، بندی وجود دارد که بر اساس آن، پارلمان باید ترکیب شورای ریاست جمهوری و دولت معرفی شده توسط آنرا قبول کند. فعلا که چنین چیزی رخ نداده است. این مراسم(تحلیف) باید انجام شود و پس از آن دولت تفاهم ملی از اختیارات لازم برخوردار خواهد شد.

سفیر روسیه در لیبی همچنین در مورد روابط میان روسیه و لیبی افزود: مایلم اعلام کنم که نه فقط طرف‌های اختلاف، بلکه کل لیبی به دنبال جلب حمایت روسیه است. همه متوجه هستند که گذشتن از شرایط فعلی موجود در لیبی بدون(حمایت) روسیه دشوار است. مسلما، طرف‌های مختلف خواهان دیدار با ما بوده و به دنبال کمک‌های معنوی و مادی ما هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی