English

گارد مرزی ترکیه هشت پناهجوی سوری را کشت

یک گروه دیده بان حقوق بشر از کشته شدن دستکم هشت پناهجوی سوری توسط گارد مرزی ترکیه خبر داد.

گارد مرزی ترکیه هشت پناهجوی سوری را کشت

به گزارش خبرگزاری موج؛ گروه دیده بان حقوق بشر سوریه روز یکشنبه گزارش داد که هشت پناهجوی سوری از جمله چهار کودک در حالیکه از منطقه ای در شمال غرب سوریه شبانه قصد ورود به استان «هاتای» ترکیه را داشتند، از سوی گارد مرزی ترکیه هدف گلوله قرار گرفتند.

این گروه دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که این گروه از پناهجویان سوری به دلیل جنگ و درگیریها در اطراف «منبج» - پایگاه گروه تروریستی داعش - از خانه و کاشانه خود آواره شده بودند.

یکی از مقامات بلندپایه ترکیه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که مقامات ذیربط «بطور مستقلانه نمی توانند صحت و سقم این اخبار را معلوم نمایند»؛ اما در حال پیگیری تحقیقات پیرامون این موضوع هستند.

این مقام ترک در ادامه گفت که ترکیه علاوه بر ارائه کمکهای بشر دوستانه به آوارگان سوری در شمال سوریه، ‌ از سیاست درهای باز پیروی می نماید؛ سیاستی که متضمن پذیرش پناهجویانی است که تحت شرایط تهدید کننده و خطرناک زندگی می کنند.

پیش از این، آنکارا بارها اتهامات وارده به نیروهای امنیتی خود در خصوص تیراندازی به سوی غیرنظامیان در حال عبور از خطوط مرزی را رد کرده است.

اما یک گروه دیده بان حقوق بشر مستقر در انگلیس با استناد به اطلاعات گردآوری شده از منابع محلی‌ اعلام کرد که از ابتدای سال میلادی جاری، دست کم ۶۰ غیرنظامی در اثر تیراندازی نیروهای گارد مرزی ترکیه کشته شده اند. این گروه در ادامه افزود که تلفات تیراندازی روز یکشنبه یکی از بالاترین تلفات گزارش شده تا به امروز است.

شایان ذکر است که طبق آمار سازمان ملل، ترکیه در حال حاضر میزبان حدود ۲.۷ میلیون پناهجوی سوری است و در ماههای اخیر تدابیر امنیتی شدیدی را در نقاط مرزی خود با کشور جنگ زده سوریه اتخاذ نموده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه