English

بارزانی برای حل همه اختلافات با بغداد اعلام آمادگی کرد

«نیچروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان تاکید کرد که این اقلیم آماده است تا تمامی مشکلات خود با بغداد را از طریق گفتگو حل کند.

بارزانی برای حل همه اختلافات با بغداد اعلام آمادگی کرد

به گزارش خبرگزاری موج، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در دیدار با سناتور جمهوری خواه آمریکا از آمادگی این اقلیم برای حل تمامی اختلافات با بغداد سخن گفت.

بر اساس این گزارش «نیچروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در دیدار با «جان کومی» سناتور جمهوری خواه آمریکا و هیأت همراه وی اظهار داشت: از کشورهای متحد به ویژه آمریکا به دلیل حمایت نظامی از اقلیم کردستان تشکر می کنیم.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص روابط میان بغداد و اربیل تاکید کرد: اقلیم آماده است تا تمامی مشکلات خود با بغداد را از طریق گفتگو حل کند. امیدواریم در دوره پیش رو، شاهد نشست ها و دیدارهایی به منظور افزایش هماهنگی ها و همکاری ها باشیم.

نخست وزیر اقلیم کردستان در همین زمینه تصریح کرد: این امر مشروط بر این است که برای شهر موصل در بُعد سیاسی، امنیتی، اجتماعی، و انسانی افقی واضح ترسیم شود. زیرا نیروهای پیشمرگه در حومه موصل دستاوردهایی کسب کرده اند.

از سوی دیگر سناتور آمریکایی نیز عنوان کرد: هماهنگی قوی میان اربیل و بغداد و همچنین کشورهای متحد برای آزادسازی موصل ضرورت دارد. جامعه بین المللی از اقلیم کردستان حمایت می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه