English

نامه اردوغان تاثیری در عادی سازی روابط با روسیه ندارد

وزارت خارجه روسیه در واکنش به نامه ارسالی رییس جمهور ترکیه، آن‌را تشریفاتی و فاقد نکات قابل توجه خواند.

به گزارش خبرگزاری موج؛ وزارت امور خارجه روسیه امروز(شنبه) اظهار داشت که نامه ارسالی «رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه به مناسبت روز ملی روسیه حاوی نکات قابل توجهی نبوده است.

به نوشته روزنامه «حریت» «ماریا زاخارووا» سخنگوی زن وزارت خارجه روسیه گفت، این نامه تشریفاتی بوده و ترکیه هنوز پیشرفتی را در برآورده نمودن شرایط روسیه در عادی سازی روابط انجام نداده است.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، کاخ ریاست جمهوری روسیه نیز پیشتر گفته بود که نیازی به پاسخ دادن به این نامه نیست و این نامه نوعی پیام تشریفاتی مرسوم به مناسبت تعطیلات ملی بود.

بر اساس این گزارش، اردوغان به مناسبت ۱۲ ژوئن، روز ملی روسیه نامه‌ای به «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور این کشور ارسال کرد. اردوغان در نامه ارسالی خود ابراز امیدواری کرده بود که روابط با روسیه به سطحی مناسب برسد.

اردوغان در این نامه ابراز داشت: «از طرف همه مردم ترکیه، روز ملی روسیه را به شهروندان این کشور تبریک می‌گویم و امیدوارم که روابط میان ترکیه و روسیه به زودی به سطحی که لایق می‌باشد، برسد.»

«بینالی ییلدیریم» نخست وزیر ترکیه نیز به مناسبت روز ملی روسیه پیام تبریکی به «دیمیتری مدودف» همتای روسی خود ارسال نمود.

وی با ابراز نارضایتی از قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی با روسیه، گفت: «باید افق دید خود را گسترش دهیم. هیچ دشمنی میان مردمان ما نیست. بازگشت به روزهای قدیمی و بهبود روابط امکان‌پذیر است.»

به دنبال سرنگونی جنگنده روسیه از سوی پدافند هوایی ترکیه در ۲۴ نوامبر ۲۰۱۵، روابط دو کشور به شدت بغرنج شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه