English

هشدار صریح چین علیه استقرار سامانه «تاد» در کره جنوبی

پکن بار دیگر علیه استقرار سامانه های پدافند موشکی آمریکا موسوم به «تاد» به دولت کره جنوبی هشدار داد و گفت که این اقدام سئول به «بنیان اعتماد متقابل» لطمه می زند.

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر امور خارجه چین به دولت کره جنوبی در مورد استقرار سیستمهای پدافند موشکی آمریکا موسوم به «تاد» هشدار داد و گفت که این اقدام سئول به «بنیان اعتماد متقابل» لطمه می زند.

اعلام استقرار سامانه های ضد موشکی تاد از سوی دولت کره جنوبی در روز هشتم ژوئیه، چین را واداشت تا با صراحت از سئول بخواهد که از میان پکن و واشنگتن یکی را انتخاب نماید.

این در حالیست که آمریکا و کره جنوبی بر این نکته پافشاری می کنند که هدف از استقرار سامانه های «تاد» در کره جنوبی، مقابله با موشکهای بالستیک کره شمالی است.

خبرگزاری رویترز به نقل از «وانگ ایی» وزیر امور خارجه چین نوشت: «اقدام اخیر کره جنوبی به بنیان اعتماد متقابل میان دو کشور لطمه زده است».

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی «یونهاپ»، دولت کره جنوبی در واکنش به اظهارات پکن گفت که هدف از استقرار سامانه «تاد» حفاظت از این کشور در برابر برنامه موشکی کره شمالی است و این اقدام امنیت چین را تهدید نخواهد کرد.

شایان ذکر است که پکن آمریکا را مسئول برهم زدن توازن استراتژیک در منطقه می داند. مسکو نیز علیه «پیامدهای خطرناک» استقرار این سامانه ضد موشکی در کره جنوبی هشدار داده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه