English

ظرفیت تولید برق هسته ای هند به بیش از شش هزار مگاوات افزایش یافت

ظرفیت تولید برق هسته ای هند با وارد مدار شدن دومین فاز نیروگاه هسته ای کودانکولام با ۲۲ راکتور فعال به شش هزار و ۷۸۰ مگاوات افزایش یافت.

ظرفیت تولید برق هسته ای هند به بیش از شش هزار مگاوات افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج، شرکت انرژی هسته ای هند انتظار دارد که چهار راکتور دیگر را در یک سال آینده وارد مدار تولید انرژی کند.

ایالت تامیل نادو درجنوب هند با احداث۲ راکتور ۱۰۰۰ مگاواتی برق با کمک روسیه به بزرگترین ایالت تولید برق هسته ای این کشور تبدیل شده است. راکتور های ۱ و ۲ در نیروگاه هسته ای کودانکولام آخرین راکتور هایی هستند که قانون مسئولیت هسته ای هند شامل آنها نمی شود. راکتور شماره ۱ نیروگاه کودانکولام در ماه فوریه امسال آغاز به کار کرد. پیش از این در سال ۲۰۱۱-۲۰۱۲ پروژه نیروگاه هسته ای کودانکولام به دلیل اعتراض های گسترده فعالان ضد نیروی هسته ای در ایالت تامیل نادو متوقف شده بود. ار اس سوندر رئیس پروژه نیروگاه هسته ای کودانکولام گفت: مهندسان شرکت انرژی هسته ای هند با رفع مشکلات راکتور، روند بهره برداری از آن را سرعت بخشیدند. وی افزود: در شش ماه آینده ۲ راکتور ساخت هند در ایالت های راجستان و گجرات و چهار راکتور دیگر با ظرفیت ۷۰۰ مگاوات راه اندازی می شود. یک مقام اسبق در کمیته انرژی اتمی هند با بیان اینکه تمام ۲۲ راکتور هند با ظرفیت کامل در حال فعالیت نیستند خاطرنشان کرد تنها ۱۴ راکتور براساس قوانین سازمان بین المللی انرژی اتمی فعالیت می کنند. وی افزود: تنها این راکتور ها دارای شرایط لازم برای استفاده از سوخت هسته ای وارداتی هستند. هند در برنامه خود در راستای کاهش آلاینده های کربنی و افزایش ظرفیت تولید برق هسته ای تلاش می کند. ضعف زیرساخت تولید برق در هند در سال ۲۰۱۲ زمانی آشکار شد که بهره برداری فراتر از ظرفیت شبکه، باعثشد برق ۶۰۰ میلیون هندی در ۲۲ ایالت این کشور به مدت یک روز قطع شود. هم اکنون ۲۲ راکتور هسته ای هند در شش ایالت این کشور در مجموع قادر به تولید سه درصد از نیاز این کشور به برق را تامین می کند. دولت هند در نظر دارد این میزان را تا سال ۲۰۵۰ به ۲۵ درصد افزایش دهد. هند پس از آنکه گروه تامین کنندگان هسته ای تحریم سی و چهار ساله خود را علیه این کشور لغو کرد، توانست وارد تجارت جهانی هسته ای شود.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر