English

کارگاه توانمندسازی اعضای شبکه های محیط زیست شمالغرب کشور در تبریز برگزار شد

کارگاه آموزشی توانمندسازی اعضای شبکه های محیط زیست شمالغرب کشور با موضوع " اصول تسهیلگری در فعالیت های محیط زیستی و تربیت تسهیلگر محیط زیستی " به میزبانی شبکه محیط زیست اداره‌ کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

کارگاه توانمندسازی اعضای شبکه های محیط زیست شمالغرب کشور در تبریز برگزار شد
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، کارگاه آموزشی توانمندسازی اعضای شبکه های محیط زیست شمالغرب کشور با موضوع " اصول تسهیلگری در فعالیت های محیط زیستی و تربیت تسهیلگر محیط زیستی " به میزبانی شبکه محیط زیست اداره‌ کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

بهزاد صادقی، دبیر شبکه محیط زیست استان آذربایجان شرقی در این نشست به اهمیت تربیت تسهیلگر محیط زیستی و ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست با مشارکت مردم اشاره ی کرد و جوانان را نقطه عطفی در این زمینه عنوان کرد و افزود: شبکه محیط زیست که متشکل از جونان دغدغه مند موسسات مردم نهاد اداره کل ورزش و جوانان تشکیل و بصورت انتخابات دبیری را در هر استان انتخاب و فعالیت می کنند که بزرگترین تفاوت با سایر شبکه ها حضور جوانان در این تشکل ها است.

در ادامه صادقی ضمن تشکر از حمایت های معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی و معاونت توسعه مدیریت اداره کل حفاظت و محیط زیست استان آذربایجان شرقی گفت: اداره محیط زیست تشکل های جوانان را بازوی علمی و اجرایی خود بدانند که می توانند پل محکمی جهت ارتباط و مشارکت آحاد مردم و ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست برای آیندگان باشد.

صادقی با بیان اینکه مشترکات اقلیم، آب و هوا و فرهنگ های مشابه استان های آذربایجان شرقی و غربی زنجان، اردبیل بیان کرد: این استان می تواند در فرهنگ سازی و مشارکت مردم در این امر را فراهم کند چرا که حفظ محیط زیست هر استان در استان دیگر تاثیر بسزایی خواهد داشت لزوم توجه جونان و همکاران شبکه به این امر می تواند یک تحول در مشارکت ایجاد کند.

 

تقی‌زاده، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش استان آذربایجان شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: حوزه‌های مختلفی در بحث محیط زیستی وجود دارد که بخش خصوصی یکی از آن بخش‌ها است که مساوی با هزینه فایده است و یکی از وظایف عمده‌ی سازمان بخش خصوصی، متوجه به مسائل اجتماعی است.

وی افزود: دومین بخش، بخش دولتی است که زمانی که کارها برعهده‌ی کارمندان نیست باید سازمان‌های مردم نهاد وارد کار شوند و ما میتوانیم با تعداد کمی از فعالین کارهای زیادی انجام دهیم و با هم افزایی با دستگاه‌های متولی جلو برویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه