English

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

یک میلیون خانوار در آذربایجان شرقی از طرح کالابرگ الکترونیکی استفاده کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: از زمان اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، یک میلیون و ۶۲ هزار خانوار استان از این طرح استقبال کرده اند که نشان دهنده سهولت دسترسی مردم و آمار بالای تعداد فروشگاه های متصل به طرح است.

یک میلیون خانوار در آذربایجان شرقی از طرح کالابرگ الکترونیکی استفاده کردند
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، حسین فتحی روز سه شنبه در گفت و گو با رسانه ها، اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوارهای دهک اول تا هفتم درآمدی از سال گذشته و همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی شروع شده و در تمامی شهرها و روستاهای استان هشت هزار فروشگاه خرد و زنجیره ای مجهز به ارائه خدمات کالا برگ الکترونیکی شده اند.

وی ادامه داد: طرح فجرانه نیز از ۱۷ بهمن ماه سال ۱۴۰۲ همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی متفاوت تر از طرح های قبلی آغاز شده است و در این طرح اعتبار کالا برگ به هیچ عنوان از یارانه خانوار کسر نشده حساب سرپرست خانوار برای هر نفر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال شارژ می شود که در طول یک ماه قابل استفاده خواهد بود و نیازی به خرید یکجا وجود ندارد.

فتحی گفت: مرحله جدید طرح کالا برگ (فجرانه) جدا از یارانه معیشتی بوده و ۱۱ قلم کالای اساسی که برای سلامت خانواده ها نیاز هست در سقف وزنی و کالایی تعریف شده و این اعتبار قابل انتقال به ماه بعد و همچنین قابل نقد کردن نیست و تنها در همان ماه قابل استفاده است.

وی ادامه داد: در این طرح قیمت مبنای اقلام سال ۱۴۰۱ و قیمت سال ۱۴۰۲ محاسبه شده و مابه التفاوت قیمت و افزایش تورم در سال ۱۴۰۲ از طرف دولت با عنوان کالا برگ الکترونیکی قابل پرداخت است و خانوارهای شامل طرح اقلام مذکور را به قیمت سال۱۴۰۱ خریداری کرده و مابقی از کالابرگ کسر می شود.

فتحی افزود: در طول اجرای طرح در آذربایجان شرقی سه میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۸۵ تراکنش مالی از بابت کالا برگ الکترونیکی انجام شده و نظارت مستمر و ممیزی این طرح توسط دستگاه های اجرایی شامل سازمان تعزیزات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی در شهرستانها انجام می شود.

وی گفت: آذربایجان شرقی جزو پنج استان برتر در تجهیز فروشگاه های ارائه خدمات کالا برگی است و مردم به راحتی می توانند با مراجعه به فروشگاه های طرف قرارداد، اقلام مورد نیاز خود را با کالابرگ الکترونیکی خریداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه