English

معاون ستاد دیه استان خبر داد؛

آزادی ۶۱۱ زندانی جرائم غیر عمد در آذربایجان شرقی

معاون ستاد دیه آذربایجان شرقی از آزادی ۶۱۱ زندانی جرائم غیر عمد در آذربایجان شرقی طی سال جاری خبر داد و گفت: بیشترین تعداد آزادی زندانیان غیر عمد استان مربوط به تبریز است.

آزادی ۶۱۱ زندانی جرائم غیر عمد در آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، رسول هاشمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ستاد دیه تنها متولی آزادی زندانیان جرایم غیر عمد است، افزود: ستاد دیه استان در سال‌جاری از ابتدا تاکنون ۶۱۱ نفر از زندانیان غیر عمد با کمک خیران آزاد کرده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۵۹۴ نفر زندانیان آزاد شده غیر عمد مرد و ۱۷ نفر زن بوده و ۳۷۵ نفر آنها محکوم مالی، ۲۰۲ آنها به خاطر مهریه و ۵۲ آنها به علت نفقه و فرزند مشترک بودند.

هاشمی اضافه کرد: محکوم دیه ناشی از حوادث کارگاهی نداشتیم با توجه به دستورالعملی که در ترغیب افراد به بیمه‌ها بوده توانستیم از زندانی شدن افراد جلوگیری کنیم و در تصادفات رانندگی نیز با هماهنگی صندوق خسارات بدنی تاکنون زندانی محکوم دیه ناشی از تصادفات نداریم.

وی بیشترین تعداد آزادی زندانیان غیر عمد را مربوط تبریز با توجه به نفوس جمعیتی آن عنوان و بیان کرد: پس از آن هم با توجه به ضریبی پنجم فروردین مشخص خواهد شد مراغه یا اهر در رده بعدی قرار می‌گیرد.

هاشمی با اعلام اینکه برای هر روز ۱/۸ نفر در سال جاری آزادی جرایم غیر عمد داشتیم، گفت: حدود ۲۵۰ نفر در حال حاضر در زندان هستند که میزان بدهی آنها ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که اگر ۱۰۰ میلیارد آن توسط خیران جمع آوری شود نسبت به آزادی آنها اقدام می‌کنیم.

معاون ستاد دیه آذربایجان شرقی همچنین بز برگزاری جشن گلریزان همزمان با ۱۸ فروردین پس از افطار در سالن پتروشیمی تبریز خبر داد و گفت: امیدواریم با برگزاری این جشن که در کشور در نوع خود بی نظیر است بتوانیم با آزادی زندانیان غیر عمد موجب شادی خانواده‌ها باشیم.

هاشمی افزود: با آزادی زندانیان غیر عمد از یک طذف شاهد ورود تعداد دیگری زندانی به زندان هستیم که آن هم در نتیجه پرونده افراد جدید و موارد رسیدگی‌های جدید است.

وی یادآور شد: به استناد ماده یک ستاد دیه، این ستاد در رسیدگی به جرایم غیر عمد فعالیت دارد و نتیجه آن باید آزادی زندانیان باشد و ستاد دیه حق رسیدگی به پرونده جرایم عمد و حق ورود به آنها را ندارد.

هاشمی در ادامه به کمک‌های مجموعه‌های صنعتی به جای تاج گل و ضیافت نیز اشاره و بیان کرد: ۴۴۰۰ خانواده و مجموعه صنعتی در طول چهار سال گذشته کمک کردند که فقط از قبال آن یکهزار و ۱۰۰ زندانی آزاد شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه