English

رونمایی از سه فن آوری روز دنیا در تراکتورسازی تبریز

سه فن آوری جدید و روز دنیا در تراکتورسازی تبریز امروز پنجشنبه با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور رونمایی شد.

رونمایی از سه فن آوری روز دنیا در تراکتورسازی تبریز
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، این فن آوری ها که معدود کشورهای جهان صاحب آن هستند توسط مهندسان داخلی کسب شده و شامل راه اندازی نخستین سیستم خط رباتیکAGV ( سامانه هوشمند هدایت پذیر خودران) ، مجموعه اتصال سه نقطه PTO جلوبند تراکتور سنگین همچنین دستگاه بیلر به عنوان نخستین محصول تولیدی شرکت ادوات سازی تراکتورسازی ایران است.

طراحی و دستیابی به تکنولوژی این محصولات نه تنها تحول در صنعت کشور را به دنبال خواهد داشت بلکه نشانی دیگر از توان، تخصص و پشتکار جوانان این سرزمین زرع خیز برای صرف فعل ما می توانیم در مقابل تحریم های ظالمانه است.

سامانه مجموعه اتصال سه نقطه و PTO جلوی تراکتور سنگین امکان استفاده از ادوات جلوبند این تراکتور را فراهم می کند.

طراحی، ساخت و دستیابی به تکنولوژی سیستم هوشمند هدایت پذیر خودران AGV در سایه همکاری تراکتورسازی و دانشگاه ممکن شده است.

این سامانه که با همکاری صنعت و دانشگاه دانش این فن آوری بومی شده است و در واقع نخستین سیستم حمل و نقل درون کارگاهی رباتیک طراحی و ساخت شده در کشور محسوب می شود امروز با حضور مسوولان کشوری و استانی درخط مونتاژ گروه صنعتی تراکتورسازی ایران رونمایی و راه اندازی شد.

براساس قراردادی که در کمتر از یکسال قبل بین تراکتورسازی و دانشگاه آزاد منعقد شد، مقرر شده بود دانشگاه آزاد دانش طراحی سیستم هوشمند هدایت پذیر خودران یا همانAGV مورد نیاز خطوط تراکتورسازی را با بهره مندی از صاحب نظران این حوزه به دست آورده و زمینه استفاده از آن را در خطوط مونتاژ این مجموعه فراهم کند.

اکنون این قرارداد و مفاد آن اجرایی شده و نخستین ۲ مجموعه AGV در خط مونتاژ تراکتورسازی بهره برداری شد.

دستگاه های AGV در واقع به سیستم های جابجایی بار با هدایت شوندگی مستقل، بدون نیاز به راننده یا اپراتور اطلاق می شود که از طریق نشانگر سیمی یا نواری یا سیستم بینایی سنجی هدایت می شوند و تقریبا در تمام صنایع مانند مواد غذایی، پارچه، دارو، قطعات، ماشین آلات راهسازی و کشاورزی، خودرو سازی و ... کاربرد دارد و می توانند برای جابجایی محصولات در خطوط مونتاژ، حمل و نقل کالاها در سراسر کارخانه یا انبار، تحویل بار و محموله مورد استفاده قرار گیرند.

معاون مهندسی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران درباره مزیت های کلان این سیستم و کاربردهای آن گفت: کاهش هزینه ها، افزایش کیفیت، حذف گلوگاه های توقفی در خطوط تولید، انعطاف پذیری تولید، آمار گیری و گزارش دهی آنلاین، مهیا شدن زمینه افزایش تولید از مهمترین مزیتهای استفاده از این سیستم در واحدهای صنعتی است و در همه صنایع کاربرد و کارایی دارد و منحصر به صنعت خودرو یا صنایع مانند تراکتورسازی نیست.

امیر جدیری فیضی با تاکید بر اینکه تراکتورسازی با پیش قدم شدن در این زمینه و سرمایه گذاری برای طراحی و تولید این نوع سامانه در کشور نه تنها بروزرسانی و تکنولوژیک کردن خطوط تولیدی خود را ممکن ساخته بلکه در اصل زمینه را برای خودکفایی کشور و بومی سازی دانش AGV و تولید سیستم هوشمند نقلیه خودران هدایت پذیر را فراهم آورده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه