English

شهردار تبریز:

حل معضل ترافیک تبریز منوط به همراهی تمامی ارگان‌های دخیل است

شهردار تبریز همراهی ارگان‌های دخیل در حل معضل ترافیک را اساسی‌ترین درمان برای ترافیک تبریز خواند و گفت: تا دو هفته آینده با اجرای تدابیر ویژه، ترافیک شهر کاهش می‌یابد.

حل معضل ترافیک تبریز منوط به همراهی تمامی ارگان‌های دخیل است
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، یعقوب هوشیار در یکصد و شصت و پنجمین جلسه شورا در تشریح وضیعت ترافیکی شهر اظهار کرد: موضوع ترافیک در کلانشهرها در دهه اخیر به دلایل مختلف جزو دغدغه‌های مدیریت شهری بدل شده و عوامل مختلفی باعث این ترافیک شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ در کلانشهر تبریز ۴۵۰ هزار خودرو تردد داشت ولی در حال حاضر این رقم به ۸۵۰ هزار خودرو افزایش یافته، ادامه داد: معابر شهر تبریز ظرفیت این حجم از خودرو را ندارد این در حالی است که برخی از موارد مشکلات ناشی از قوانین بالادستی بوده و از اراده شهرداری خارج است.

وی قانون تبدیل واحدهای مسکونی به مطب و دفتر پزشکی را یکی از عوامل ترافیک تبریز خواند و گفت: روزهای جمعه و پنج‌ شنبه که مطب‌های پزشکی و درمانی تعطیل هستند، شاهد ترافیک در این معابر نیستیم و همچنین قانون ایجاد مدارس در هر نوع کاربری از دیگر عوامل افزایش ترافیک شهری است.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه در سالیان قبل هر دانش‌آموز در نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت خود ثبت نام می‌کرد، اما در شرایط فعلی مدارس نیز موجب افزایش تعداد سفر در شهر شده‌اند، افزود: توسعه معابر شهری در دوره های گذشته به نسبت توسعه مدارس رخ نداده و این موضوع باعث افزایش حجم ترافیک شهر شده است.

وی بی‌توجهی دولت‌ها در ۱۰ سال گذشته به حمل و نقل عمومی را از دیگر عوامل تشدید ترافیک خواند و خاطرنشان کرد: براساس قانون، دولت در موضوع تامین اتوبوس مورد نیاز موظف به تامین ۸۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی است اما در عمل این عدد بیش از ۳ درصد نیست.

وی اضافه کرد: در یک دهه اخیر تنها ۵۱ دستگاه اتوبوس برای کلانشهر تبریز خریداری شده است و این در حالی است که در دوره مدیریت فعلی ۱۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شده است.

هوشیار با اشاره به اقدامات حمل و نقلی دولت سیزدهم برای تبریز، تشریح کرد: اقدامات مثبتی در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی توسط دولت فعلی انجام شده و امیدواریم در ادامه نیز دولت به تعهدات خود عمل کند.

وی با اشاره به آزادسازی اتوبوس‌های شهرداری تبریز از سرویس‌های پتروشیمی و پالایشگاه در دوره مدیریت فعلی، ادامه داد: با عزم راسخ شهرداری و همراهی شورای اسلامی شهر، عملیات عمرانی خط یک مترو اتمام یافته و عملیات احداث خط دو تبریز نیز بی وقفه تداوم دارد.

به گفته وی اولین قدم در بهبود وضعیت ترافیکی احداث زیرساخت اساسی مورد نیاز است بر همین اساس نصب دوربین های ترافیکی در اتوبان شهید کسایی، مسیر اتوبوس های تندرو و اتوبان پاسداران آغاز شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه