English

بیانیۀ هنرمندان تبریز در محکومیت جنایت صهیونیست ها در غزه

شاعران، نویسندگان و هنرمندان تبریز با صدور بیانیه ای جنایت رژیم کودک‌کش اسرائیل را در بمباران بیمارستان المعمدانی غزۀ محکوم کردند.

بیانیۀ هنرمندان تبریز در محکومیت جنایت صهیونیست ها در غزه

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، شاعران، نویسندگان و هنرمندان انجمن شاعران اهل بیت (ع) تبریز در پی جتایت هولناک رژیم جعلی، کودک کش و موقت صهیونیستی در بمباران شبانه بیمارستان المعمدانی نوار غزه و شهادت بیش از یکهزار غیرنظامی از جمله زنان و کودکان بی گناه در این نسل کشی، بیانیه‌ای صادر و ضمن محکومیت این اقدام ضد بشری رژیم جعلی اسرائیل و حامیان آن، همبستگی خود را با ملت مظلوم فلسطین در مقابله با این جنایت‌ها اعلام کردند. در متن این پیام آمده است:

بسم ربّ الشّهداء والصّدیقین

در پی عملیات شکوهمند «طوفان الاقصی» و شکست فضاحت‌بار رژیم کودک‌کش از رزمندگان مقاومت فلسطین که هیمنۀ ساختگی آن را در پیش چشم امّت اسلام و مردم جهان فرو ریخت، رژیم کودک‌کش با خیال ترمیم سازه‌های لرزان موجودیت ننگین خود، دست به ارتکاب جنایات گسترده‌ای در غزّۀ مظلوم و محصور زد و هزاران زن و کودک را به خاک و خون کشید و هزاران خانه را ویران کرد و در نهایت دست به جنایت تاریخی و بزرگی در کشتار مردم غزه زد که تاکنون در تاریخ نظیر آن دیده نشده است.

به خاک و خون کشیدن هزاران کودک و زن و غیرنظامیان مسلمان در بیمارستان المعمدانی غزه در ۲۵ مهر ۱۴۰۲ (۱۷ اکتبر ۲۰۲۳) جنایت عظیمی است که در تاریخ به نام رژیم صهیونیستی ثبت شد. در حالی که یک روز پیش از وقوع این جنایت بی‌سابقه بایدن رئیس جمهور آمریکا مخالفت خود را با آتش بس به صراحت و وقاحت ابراز داشت که معنای روشن آن حمایت از رژیم کودک‌کش برای گسترش دایرۀ جنایات و کشتار بود.

جنایت بزرگ رژیم کودک‌کش در بیمارستان المعمدانی، همۀ انسان‌های باوجدان جهان را در اندوهی عمیق فرو برد و خشم آنها از قصابان انسانیت شعله‌ور کرد. این جنایت عظیم‌که با حمایت آشکار و عملی دولت‌های آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه رقم خورد، بار دیگر پرده از چهرۀ تمدن وحشی و خونریز و ریاکار غرب و رژیم کودک‌کش برانداخت و ماهیت مشترک آنها را نشان داد.

جنایت عظیم رژیم کودک‌کش نشان داد که برای این رژیم و حامیان آنها، مرزهای انسانی و اخلاقی، حقوق بشر، عهدنامه‌های بین‌المللی معنایی ندارد و آنها در برابر چشم جهان از این مرزها عبور کرده‌اند.

۱- وحدت امت اسلام از همۀ مذاهب در روند مبارزه و جهاد برای خشکاندن ریشۀ رژیم کودک‌کش و آزادی کامل فلسطین ضروری است.

۲- امت اسلام و جریان‌های دینی، سیاسی و فکری در آن بدانند که اگر همت بلند و عزم راسخ برای خاتمه دادن به حیات ننگین رژیم کودک‌کش نداشته باشند، جنایات این رژیم ادامه خواهدیافت.

۳- برخی دولتهای حاکم بر کشورهای اسلامی، از جمله دولتهای همجوار مانند ترکیه، ترکمنستان، امارات، بحرین و…به ویژه دولت باکو (که دست در دست رژیم کودک‌کش نهاده) با مشاهدۀ جنایات رژیم و خشم و خروش ملت‌های مسلمان به خود آیند و سرنوشت خود را با رژیم کودک‌کش پیوند نزنند. بستن سفارتخانه‌های رژیم درّنده، کمترین توقع از این دولتهاست که ادعای مسلمانی هم دارند!

۴- ملت فلسطین و جریان مقاومت منطقه، در خط مقدم جبهۀ نبرد با رژیم خبیث هستند، ملت‌ها و دولتهای اسلامی بایستی به مثابۀ پشت جبهه و جبه‌ۀ پشتیبان در این مبارزۀ سرنوشت‌ساز مسئولیت تاریخی خود را ایفا کنند.

۵- ناامن‌سازی جهان و حداقل جهان اسلام برای صهیونیست‌ها در پاسخ به جنابات گسترده و نفرت‌انگیز رژیم کودک‌کش، حق بدیهی همۀ انسان‌های مسلمان و باوجدانی است که در برابر امت پیامبر اعظم (صلوات الله علیه و آله) احساس مسئولیت دارند.

۶- با سپاس عمیق از همۀ شاعران، هنرمندان و نویسندگانی که از گذشته و طی روزهای اخیر آثاری دربارۀ حمایت از فلسطین و مقاومت و مبارزه با رژیم کودک‌کش خلق کرده‌اند، از همۀ این عزیزان می‌خواهیم که به جهاد قلمی، هنری و رسانه‌ای خود با عزم و انگیزۀ قوی‌تر ادامه دهند که هر اثر هنری و ادبی آنها تیری شکافنده در چشم و قلب کودک‌کشان و حامیان آنهاست. دستگاه‌های متولی هنر و فرهنگ و رسانه در جمهوری اسلامی نیز در پیروی از اهداف نظام، امکانات خود را به حمایت از ادب و هنر مبارز، و نه هنر بی‌درد یا همسو با غرب، اختصاص دهند. چنان که بنیانگذار نظام فرمود: «تنها به هنری باید پرداخت که راه ستیز با جهانخواران شرق و غرب، و در رأس آنان آمریکا و شوروی، را بیاموزد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه