English

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌ شرقی:

تخلفات بازار نوشت‌افزار از سوی بازرسان تعزیرات رصد می‌شود

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: تخلفات بازار نوشت‌افزار در آذربایجان شرقی از سوی بازرسان تعزیرات رصد می‌شود.

تخلفات بازار نوشت‌افزار از سوی بازرسان تعزیرات رصد می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، صمد حضرتی با اعلام این خبر اظهار کرد: تعزیرات حکومتی برابر دستورالعمل اعلامی از سوی سازمان و مقررات ماده ۱۹ آیین‌نامه تعزیرات حکومتی در قالب گشت مشترک به همراه بازرسان آموزش و پرورش و اداره کل صمت بر بازار عرضه این محصولات بازرسی و نظارت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه بازرسان این سازمان با مشارکت اتحادیه پوشاک و نوشت‌افزار به صورت مستمر و مؤثر در بازار حضور دارند، اظهار کرد: در گشت‌های مشترک، گران‌فروشی، عدم‌درج قیمت، احتکار، تقلب، عدم‌صدور فاکتور و فروش اجباری مورد رصد بازرسان قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تاکنون در قالب ۱۸ تیم، گشت انجام و ۷۵ مورد بازرسی شده است، گفت: اصناف تلاش کنند حقوق شهروندی و مصرف‌کنندگان را رعایت کنند و به سود متعارف قانع باشند.

حضرتی ادامه داد: علاوه بر بازار نوشت افزار و پوشاک، تعزیرات حکومتی بر مدارس غیرانتفاعی نیز نظارت می‌کند و میزان شهریه مأخوذه برخلاف مصوبات و اخذ شهریه مازاد بر نرخ تعیینی، تخلف بوده و با این تخلفات برخورد می‌شود.

وی یادآور شد: مدیران مدارس غیرانتفاعی میزان شهریه مصوب را در دید عموم نصب کنند تا اولیا اطلاع داشته باشند و مدیران حق ندارند بیشتر از شهریه مصوب دریافت کنند در غیر این صورت با تشکیل پرونده تعزیراتی، جریمه و نصب بنر مواجه می‌شوند و در صورت تکرار نیز این محل‌های آموزشی تعطیل خواهند شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: مدارس دولتی نیز حق ندارند برخلاف مقررات و آیین‌نامه مربوطه و مصوبات، وجوهی از اولیا یا دانش‌آموزان اخذ کنند و در غیر این صورت تعزیرات حکومتی در این موضوع نیز ورود کرده و با تخلفات برخورد خواهد کرد.

حضرتی، با بیان اینکه هزینه سرویس مدارس از دغدغه‌های اساسی اولیای دانش آموزان است، ادامه داد: این سازمان در این موضوع نیز ورود کرده و در صورت اخذ شهریه‌های بیش از نرخ تعیینی با این تخلفات برخورد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی صرفا وظیفه رسیدگی به تخلفاتی را دارد که از سوی آموزش و پرورش یا سازمان صمت به این اداره ارسال شده، یادآور شد: با همکاری دادستانی، شورای شهر و شهرداری تبریز و ادارات کل آموزش و پرورش و سازمان صمت، میزان هزینه سرویس‌ها مورد تصویب قرار گرفته و منطقه‌بندی برای سرویس دهی به مدارس، نوع و تعداد سرویس‌ها انجام شده است و در صورت اجرای به موقع این مصوبات و انجام وظیفه از سوی سازمان‌های ذی‌ربط مشکلی در این زمینه به وجود نمی‌آید.

حضرتی، افزود: اگر شهروندان در موقع خرید نوشت‌افزار و البسه، اخذ هزینه اضافی از سوی مدیران مدارس غیرانتفاعی، اخذ وجوه از سوی مدارس دولتی و اخذ هزینه خارج از مصوب برای سرویس مدارس با تخلفات مذکور مواجه شدند، می‌توانند با سامانه الکترونیکی ۱۳۵ تعزیرات حکومتی یا سامانه ۱۲۴ سازمان صمت یا مراجعه حضوری به تعزیرات حکومتی یا اتحادیه‌های مربوطه شکایت خود را مطرح کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه