English

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

خطر دریاچه ارومیه برای مناطق مسکونی وجود ندارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: شرایط فعلی دریاچه ارومیه خطری جدی برای مناطق مسکونی ندارد.

خطر دریاچه ارومیه برای مناطق مسکونی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، شهنام اشتری در این خصوص اظهار کرد: باید یادآور شد که در حال حاضر مشکل حاد محیط زیستی از بابت شرایط نامناسب دریاچه ارومیه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی تنها نقش ۱۰ درصدی در تامین تراز آبی دریاچه اورمیه دارد، باز کردن دریچه های سدهای موجود در این استان را منطقی ندانست و ادامه داد: با توجه به نقش ۹۰ درصدی استان های آذربایجان غربی و کردستان در تامین آب مورد نیاز این دریاچه، باز کردن سدهای این ۲ استان مناسب تر به نظر می رسد.

اشتری افزود: با توجه به تنش های آبی در آذربایجان شرقی لزومی برای انتقال آب سدهای واقع در این استان به سمت دریاچه ارومیه وجود ندارد.

وی درباره نقش جمهوری ارمنستان در آلوده سازی رود ارس، گفت: آلودگی این رودخانه از طرف این کشور به دلیل ورود پساب های صنعتی توسط سازمان حفاظت محیط زیست تایید شده است و رایزنی ها برای جلوگیری از این موضوع در حال انجام است.

اشتری با اشاره به اینکه ادامه روند آلوده سازی رود ارس از سوی ارمنستان می تواند در دراز مدت مخاطرات جدی زیست محیطی به بار آورد، یادآور شد: تیمی متشکل از وزارت نیرو، کشور و سازمان حفاظت محیط زیست مذاکرات و رایزنی های خود را با طرف های ارمنی شروع کرده اند و موضوع با جدیت در حال پیگیری است.

وی گفت: شرایط کنونی آلودگی رودخانه ارس توسط ارمنستان به هیچ عنوان برای سازمان حفاظت محیط زیست قابل قبول نیست.

اشتری با تاکید بر اینکه مسایل زیست محیطی با فرهنگ سازی قابل فهم و حل است، برخوردهای قانونی و چکشی در این زمینه را مثمرثمر نداست و گفت: باید توجه داشت که مقابله با مسایل مشکل زای این حوزه با برخوردهای شدید حل نمی شود، چون در صورت برخورد، مسایل مختلف و حادتر حادث می شود که شاید آثار منفی آن بیشتر از حد تصور ما باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه