English

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی :

سطح بیکاری آذربایجان شرقی از میانگین کشوری پایین تر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: نرخ بیکاری کشور ۹ درصد است و این میزان در آذربایجان شرقی ۸.۳ درصد است.

سطح بیکاری آذربایجان شرقی از میانگین کشوری پایین تر است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حسین فتحی صبح امروز در سومین جلسه از سلسله نشست‌های رسانه‌ای «به سوی قله» در خانه فرهنگ تبریز، «حکمرانی تعاون، حکمرانی مردم» را شعار امسال بخش تعاون اعلام و اظهار کرد: دغدغه بخش تعاون، اجتماعی، اشتغال، پر کردن خلاء جامعه، رفع نیازهای جامعه و تجلی اقتصاد مردمی است.

وی مردمی سازی، هوشمندسازی، کارآمدی تعاون‌ها، شفافیت، شبکه سازی و تکمیل زنجیره ارزش اقتصادی و تاکید بر ایجاد شرکت‌های تعاونی دانش بنیان و نوآور را جزو اولویت‌های بخش تعاون اعلام کرد و گفت: در این راستا اقدامات حمایتی با راه‌اندازی ۲ خط اعتباری ۲ و سه هزار میلیارد تومانی در کشور انجام شده است که سهم استان از خط اعتباری ۲ هزار میلیارد تومانی، ۲۸۰ میلیارد تومان با اشتغال زایی ۹۰۳ نفر و از خط اعتباری سه هزار میلیارد تومانی ۵۳ میلیارد تومان با اشتغال زایی ۲۹۹ نفر است.

فتحی تعداد تعاونی‌های فعال آذربایجان شرقی را پنج هزار تعاونی با اشتغال زایی هشت هزار و ۷۲۵ نفر و سرمایه‌گذاری اولیه ۹ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: ۱۹ تعاونی در زمینه فناوری و دانش بنیان، ۱۴۰۶ تعاونی در زمینه خدمات، ۹۴۶ تعاونی در بخش صنعت، ۴۹۹ تعاونی در بخش مسکن و ۴۰۰ تعاونی نیز در زمینه تأمین نیازهای مردم فعال هستند.

وی تصویب سند توسعه تعاون را که سال‌ها در انتظار تصویب هیئت وزیران بود را یکی از اقدامات جدی دولت سیزدهم در راستای حمایت از بخش تعاون اعلام و خاطرنشان کرد: طبق این سند ۱۳ دستگاه اجرایی مکلف به حمایت از بخش تعاون شده‌اند و طبق سند توسعه تعاون قرار است ۲۵ درصد بخش اقتصادی کشور در اختیار تعاون باشد و در این راستا تکلیف شده است همه ساله ۲ درصد به سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور اضافه شود تا در ۱۰ سال آینده این میزان به ۲۰ درصد برسد.

مدیر کل تعاون کار رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: همچنین طبق این سند مقرر شده است ۴۵ درصد سرمایه‌گذاری در طول ۱۰ سال آینده در بخش تعاونی انجام شود.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور گفت: در راستای اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، در فصل سوم مزیت‌های خوبی برای بخش تعاون ذکر شده است که طبق این قانون تمامی تعاونی‌های کارگری و کارمندی از پرداخت مالیات معاف هستند و همچنین تمامی شرکت‌های تعاونی حداقل تا ۲۵ درصد از پرداخت مالیات معاف هستند که قدم بسیار خوبی جهت ترغیب فعالان حوزه اقتصاد است.

مدیر کل تعاون، کار، و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی افزایش میزان اشتغال در دولت سیزدهم را از جمله فعالیت‌های این دولت در راستای ایجاد اشتغال ذکر کرد و گفت: سال قبل ۱۲ هزار و ۵۹۷ نفر در استان از بیمه بیکاری استفاده می‌کردند که هم اکنون میزان مقرری بگیر بیکاری به هشت هزار و ۸۲۶ نفر کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون کار رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش تأسیس تعاونی در دولت سیزدهم در استان، خاطرنشان کرد: در ۲ سال اخیر ۱۳۳ تعاونی با سرمایه‌گذاری ۳۲۵ میلیارد تومان تشکیل شده است که فقط ۲۰ درصد تسهیلات دولتی و مابقی آن سهم اعضای تعاونی است.

وی همچنین از افزایش صادرات بخش تعاونی استان خبر داد و گفت: برابر گزارش گمرک آذربایجان شرقی ۳۲ درصد صادرات استان سهم تعاونی‌ها است.

فتحی رویکرد اصلی وزارت تعاون را حمایت از شرکت‌های فناور و نوآورانه اعلام کرد و گفت: آذربایجان شرقی جزو استان‌های فعال در این زمینه است که سال گذشته هشت طرح پژوهش و فناورانه مورد حمایت قرار گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه