English

استاندار آذربایجان شرقی:

مشکل استان ما مشکل نظارت و پیگیری است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: مشکل استان ما مشکل نظارت و پیگیری است و هیچ مدیری نمی‌خواهد خود را هزینه کند که دود این کار هم به چشم مردم می‌رود.

مشکل استان ما مشکل نظارت و پیگیری است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، عابدین خرّم در جمع اعضای شورای مسکن استان، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌ها برای دو سال اول دولت، باید ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن در استان شروع می‌شد و بخش عمده آن نیز رو به اتمام می‌بود، اما امروز ۷۷ هزار واحد مسکن در استان در حال ساخت است و تعداد واحدهای در حال اتمام نیز بسیار اندک است.

وی، علت این عقب‌ماندگی را عدم پیگیری تصمیمات دانست و گفت: مشکل استان ما مشکل نظارت و پیگیری است و هیچ مدیری نمی‌خواهد خود را هزینه کند که دود این کار هم به چشم مردم می‌رود.

خرّم ادامه داد: هشتاد درصد کارها مربوط به نظارت و پیگیری است و مشکل این است که جلسات را تبدیل به کار کرده‌ایم؛ تصمیم‌گیری در جلسات اگر پیگیری نشود و نظارت بر روند اجرا صورت نگیرد هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: فعالیت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی باید هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده باشد و در زمان مشخص به نتیجه برسد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به راهکارهای پیشرفت پروژه‌های مسکن نیز اشاره کرد و گفت: استان آذربایجان شرقی یکی از استان‌های نخست در بحث بافت فرسوده است که یک فرصت برای احداث مسکن به شمار می‌رود؛ در بافت‌های فرسوده، هم زیرساخت‌ها آماده است، هم تسهیلات و هم متقاضیان آماده ساخت هستند و شهرداری و سایر دستگاه‌ها نیز همکاری می‌کنند؛ بنابراین بحث نوسازی بافت فرسوده را باید جدی بگیریم.

وی افزود: راهکار مهم دیگر در بخش مسکن، توجه ویژه به پروژه‌های خودمالکی است که دولت در این راستا آماده ارائه تسهیلات و مجوزهای لازم است و مردم نیز می‌توانند واحد مسکونی خود را مطابق دلخواه خود بسازند.

استاندار آذربایجان شرقی از عدم نظارت بر مشاوران املاک در استان انتقاد کرد و گفت: با وجود ابلاغیه دولت، هیچ کار مؤثری در این خصوص در استان انجام نشده و اگر این موضوع را جدی نگیریم سایر اقدامات بخش مسکن نیز تأثیر چندانی نخواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه