English

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

از فعالیت‌های دانشجویی با تمام توان حمایت می‌کنیم

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تقویت، حمایت و کمک به مجموعه‌های تشکل‌های دانشجویی، کانون‌ها، انجمن‌های علمی و بسیج کارکنان، دانشجویی و اساتید برای توسعه و گسترش فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ضروری است.

از فعالیت‌های دانشجویی با تمام توان حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، عبدالحسین کلانتری صبح امروز در اجلاس دبیران مناطق و کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها در دانشگاه تبریز در پی اهانت به قرآن کریم در سوئد، ضمن محکوم کردن این حرکت زشت و ناپسند غربی ها اظهار کرد: اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، ضلالت غربی‌ها را نشان می‌دهد و این عمل آنها بیانگر نفوذ و سیل عظیم اسلام‌گرایی در غرب است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با اشاره به نحوه اجرا، چگونگی و تشریح برخی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها گفت: ایام تابستان فرصت خوبی برای برنامه‌ریزی برای انواع برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای دانشگاهیان اعم از اساتید، کارکنان و دانشجویان است. امروزه بیشترین ارتباط و تعاملات دانشجویان با کارکنان است و باید از این ظرفیت دانشگاه‌ها برای پیشبرد اهداف و راهبردهای کلان توسعه فرهنگی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: رؤسا، معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها باید از امروز برای ورودی‌های جدید برنامه فرهنگی داشته باشند و بهترین گزینه هم در این ارتباط استفاده از ظرفیت‌های مجموعه‌های دانشجویی دانشگاه است.   

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید گسترش و توسعه فعالیت‌های دانشجویی تصریح کرد: دانشجویانی که در فعالیت های فرهنگی و گروهی مشارکت می‌کنند، بهترین و موفق‌ترین دانشجویان هستند. از این رو با جذب بیشتر دانشجویان جدید الورود جهت عضویت در تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های علمی می توان در آینده از بسیاری از چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه و دانشگاه‌ها جلوگیری کرد.

کلانتری افزود: در ترم تحصیلی جدید، استراتژی موثر معاونان فرهنگی و اجتماعی باید تامل مبتنی بر رفتار محبت آمیز با دانشجویان باشد به عبارتی همانطوری که با فرزندان خود رفتار می‌کنند، باید با دانشجویان نیز رفتار و کنش داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه‌ها بر اساس توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی رتبه‌بندی می‌شوند، یادآور شد: امروزه برخی مشکلات از جمله مسائل مالی اجرای برخی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها را با کندی پیش می رود ولی با این وجود هم می توان کارهای ارزشمند، موثر و اثرگذاری انجام داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ضمن تشکر و قدردانی از تلاش ها و زحمات دبیران شورای هماهنگی و معاونان فرهنگی و اجتماعی مناطق ده‌گانه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و به خصوص میزبانی خوب دانشگاه تبریز یادآور شد: دانشگاه تبریز با تیم مدیریتی جدید، پیشگام اجرای انواع برنامه‌های متنوع و مختلف فرهنگی و اجتماعی است که در همین راستا نشست کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی و دبیران شورای هماهنگی و معاونان فرهنگی و اجتماعی مناطق ده‌گانه به میزبانی این دانشگاه برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه